سلامت نیوز: مدیركل درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: هیچكدام از داروهای تبلیغ شده در شبكه های ماهواره ای برای درمان اعتیاد مورد تایید نیست.

محمد باقر صابری زفرقندی در گفت و گو با ایرنا افزود: داروهای مورد تایید وزارت بهداشت در شبكه درمان اعتیاد كشور موجود است و از سوی مراكز درمانی مجاز دولتی و خصوصی تحت نظر روانپزشك یا پزشك دوره دیده به بیمار تجویز می شود.

وی توضیح داد: به همان میزانی كه مصرف دارو بدون مجوز درمانگر مجرب، برای سلامت جسمی و روانی افراد مضر بوده، ورود افراد فاقد صلاحیت به حوزه درمان نیز مخل بهبودی و سلامتی معتادان است.

صابری زفرقندی تاكید كرد كه وزارت بهداشت باید به عنوان متولی درمان با این پدیده شوم كه در كشور رو به افزایش است، مقابله كند و خوشبختانه با قانون جدید و آیین نامه اجرایی آن، دست وزارت بهداشت در این زمینه باز است.

وی به وجود یك میلیون و 200 هزار معتاد در كشور اشاره كرد و گفت: بطور رسمی 800 هزار نفر در كشور مصرف كننده تفننی مواد مخدر هستند.

این مقام مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاكید بر اینكه درمان تضمینی برای اعتیاد ممكن است، افزود: اعتیاد یك بیماری مزمن و عود كننده است و درمان آن علاوه بر تجویز دارو، نیازمند مداخلات طولانی مدت روانی و اجتماعی از سوی تیم درمانگر است.

صابری زفرقندی درباره شربت تریاك، اظهار داشت: این شربت یكی از داروهای مورد مصرف برای درمان اعتیاد به مواد افیونی است و ارجحیتی به سایر داروها (متادون و بوپرنورفین) ندارد.

وی تاكید كرد: شربت تریاك با توجه به نوع و شیوه مصرف مواد افیونی از سوی پزشك تجویز می شود كه جزیی از روند درمان اعتیاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha