سلامت نیوز: جدیدترین تحقیقات پزشکی نشان داد که نور خورشید چه بسا می‌تواند تا حد زیادی از ابتلای افراد به سرطان لوزالمعده پیشگیری کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، این تحقیقات حاکی است: قرار گرفتن منظم در معرض نور خورشید برای دریافت بیشترین میزان ویتامین D می‌تواند تا حد زیادی از ابتلا به سرطان لوزالمعده پیشگیری کند.

این تحقیقات روی بیش از 700 فرد مبتلا به سرطان لوزالمعده و سالم انجام شد و پیگیری‌ها نشان داد که افراد مقیم مناطق برخوردار از نور زیاد خورشید به میزان 24 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان لوزالمعده درمقایسه با ساکنان کشورهای منطقه اسکاندیناوی قرار داشتند.

لوزالمعده به دو فرآیند اصلی هضم غذا و تنظیم قند خون کمک می‌کند و برای انجام این فعالیت‌ها، دو دسته از مواد شامل آنزیم‌های هضم‌ کننده و هورمون‌ها که شامل انسولین نیز می‌شود، از آن ترشح می‌شود.

سرطان لوزالمعده در تمام گروه‌های سنی، از جوان 15 ساله گرفته تا سالمند 90 ساله دیده می‌‌شود اما حداکثر شیوع آن در سنین 55 تا 85 سالگی است.

علت واقعی بروز این سرطان هنوز شناخته شده نیست ولی مشاهده شده که سیگار می‌ تواند احتمال بروز آن را افزایش دهد. مطالعات نشان می‌دهد که غذاهای پُرچرب نیز در ایجاد این سرطان نقش دارند.

سرطان لوزالمعده بیماری پیش‌رونده‌ای ‌است که باعث اختلال در کار لوزالمعده می‌‌شود و بیش از 90 درصد از سرطان‌های لوزالمعده از سلول‌های مجاری لوزالمعده که مسئول انتقال آنزیم‌های گوارشی به دوازدهه (اولین قسمت روده باریک) است، سرچشمه می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha