سلامت نیوز: با شروع 3 ماه دوم بارداری، حالت تهوع خانم های باردار تقریباً از بین می رود و انرژی و اشتها خود را باز می یابند. در حقیقت خانم های باردار دراین مرحله از بارداری از همیشه احساس گرسنگی بیشتری می كنند. در این زمان آنها باید روزانه 300 كالری بیشترتر از زمان شروع بارداری مصرف كنند.

برای آنكه خانم های باردار دچار اضافه وزن نشوند حتماً برنامه غذایی خود را با پزشك متخصص هماهنگ كنند. در این مرحله از بارداری مسئله حساس این است كه خانم های باردار باید سعی كنند تا وزن لازم در این دوره را به دست آورده و از بدست آوردن وزن اضافه خودداری كنند.

خانم های باردار باید غذاهای سرشار از انرژی را انتخاب كنند نه صرفاً سرشار از كالری. از نمونه های خوب این نوع مواد هم می توان به گوشت های كم چرب، مواد لبنی بدون چربی، سبزیجات و میوه ها اشاره كرد. در این مرحله غذاهای متنوع اما در حد متعادل پیشنهاد می شود. معمولاً در این مرحله از بارداری خانم ها باید 3 وعده غذا و2 وعده غذای سبك سالم در طول روز داشته باشند و تلاش شود تا در هر وعده غذاهای متفاوتی میل كنند. اگر خانم ها به طور مدام این كار را انجام دهند، كم كم تنقلات (پفك، چیپس و..) از وعده غذایی آنها خارج خواهد شد.

به خانم های باردار پیشنهاد می شود تا به طور مساوی تركیبی از كربوهیدرات ( حبوبات، سبزیجات) و پروتئین بدون چربی( سینه مرغ، گوشت راسته گوسفند و سویا) را در رژیم غذایی خود قرار دهند. همچنین كلسیم ها( لبنیات بدون چربی، شیر سویا دار غنی شده) فولیت(در آب پرتقال غنی شده، غلات و نان وجود دارد) آهن( در سبزیجات سبز برگ دار) ویتامین هی آ و سی (كه به مقدار زیاد در میوه ها و سبزیجات یافت می شود) در این مرحله از بارداری از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha