جمعه ۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 51101
سلامت نیوز: دلایل ریزش مو متفاوت است؛ طبیعی، ارثی، وابسته به دفعات و روش‌های نظافت، مصرف داروهایی خاص، كمبود ویتامین، عوامل شیمیایی، فرآیندهای هورمونی، اضطراب و... اما در اغلب موارد می توانید با رعایت نكات پی‌آمده، از كچلی زودرس در امان مانده، از موهای سرتان بیشتر و بهتر محافظت كنید.

ریزش روزانه 100 تا 150 تار مو طبیعی ا‌ست.  در صورت احساس خارش یا درد در قسمت‌های ریشه مو، دیدن شوره، جوش و مانند آن از پزشك متخصص راهنمایی بخواهید.

برای جلوگیری از كنده شدن یا ایجاد شكنندگی، موهایتان را در حالت خیس شانه نكنید. برای از بین بردن شوره ، از نرم‌كننده‌ها و لوسیون‌های شوره‌بَر و ضدقارچ استفاده كنید.

از برس‌های نرم استفاده كنید و در حال برس كشیدن نیز مواظب باشید دندانه‌های برس با پوست سرتان تماس نداشته باشد. از شانه كردن یا برس كشیدن طولانی یا استفاده از سشوار و اتوی مو خودداری كنید.

اگر ناچارید مدت زیادی زیر آفتاب بمانید حتما از پوشش‌هایی چون كلاه و روسری استفاده كنید. اشعه خورشید باعث افزایش شكنندگی، تغییر رنگ و كاهش قوام مو می‌شود.

جنس كلاه و روسری و طریقه گذاشتن یا بستن آن باید طوری باشد كه جلوی رسیدن هوا به موها را نگیرد. تحت كشش قرار دادن و محكم بستن موها، بویژه در حالت‌های موسوم به دم‌اسبی، بافته و... ریزش آنها را تسریع می‌كند.

به جای چند بار شستن موها زیر دوش، آنها را یك‌بار، آرام، صحیح و كامل بشویید. هنگام خشك‌كردن موهایتان، از چنگ‌زدن و حركت‌دادن تند و خشن حوله یا انگشت‌ها در لابه‌لای موها پرهیز كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha