سلامت نیوز: بررسی‌های انجام شده در آمریكا نشان می‌دهد حقوق پزشكان و دانشمندان زن در مقایسه با همتایان مذكرشان بسیار كمتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در تحقیقات اخیر كه در سطح بیمارستان‌های آموزشی پزشكی آمریكا انجام شده است میانگین حقوق دریافتی پزشكان مرد حداقل 12 هزار دلار بیش از پزشكان زن است.

در این بررسی عوامل مختلفی همچون ساعات كاری، مدرك، سمت دانشگاهی، تخصص، سن و دیگر موارد تاثیرگذار در میزان حقوق لحاظ شده است. دكتر رشما جاگسی، سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه میشیگان اظهار داشت: نتایج بررسی‌های اخیر از اختلاف قابل توجهی در حقوق زنان و مردان پزشك خبر می دهد كه این موضوع بسیار مایوس كننده و تامل برانگیز است و كارهای زیادی در این زمینه باید انجام شود.

دو تن از شركت كنندگان برجسته در مطالعه اخیر اظهار داشتند مردان دارای روحیه تهاجمی تری بوده و بیش از زنان درخواست افزایش حقوق می‌كنند. دكتر جوآن منسون، رییس طب پیشگیری بریگهام و بیمارستان زنان و استاد مدرسه پزشكی هاروارد گفت: اعضای مذكر دانشكده بیش از پزشكان زن درخواست افزایش حقوق و مزایا می‌كنند.

در حالی كه یافته‌های پیشین حاكی از این است كه پزشكان زن معمولا حقوق كمتری در مقایسه با پزشكان مرد دریافت می‌كنند، بسیاری تصور می‌كنند این موضوع به علت داشتن فرزندان و ساعات كاری كمتر یا تخصص های آنهاست.

بررسی‌های اخیر نشان می‌هد پزشكان زن بیشتر دارای تخصص‌هایی هستند كه كمتر مورد توجه و نیاز است در حالی كه تعداد پزشكان مرد در رشته‌های تخصصی پول سازتر همچون جراحی قلب و رادیولوژی بیشتر از زنان است. با این وجود همچنان شاهد عدم برابری حقوق پزشكان زن و مرد صرفنظر از مسئولیت‌های خانوادگی و در مشاغل مشابه هستیم.

لازم به ذكر است، حقوق سالانه زنان به طور میانگین 168 هزار دلار است كه در مقایسه با 200 هزار دلار حقوق سالانه مردان بسیار كمتر است. با احتساب عوامل تاثیرگذار مانند سطح دانشگاهی، انتخاب تخصص پزشكی و سایر مسایل، این اختلاف چیزی حدود 12 هزار دلار در سال تخمین زده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha