سلامت نیوز: اختلالات پرخوری و بدخوری برخلاف آنچه تصور می‌شود تنها محدود به گروه نوجوانان نبوده و در میان زنان بالای 50 سال نیز به یك خطر جدی مبدل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مطالعات اخیر نشان می‌دهد بیش از 70 درصد موارد گزارش شده رژیم‌های غذایی كاهش وزن مربوط به زنان بالای 50 سال است. این در حالی است كه 62 درصد زنان اظهار داشتند وضعیت ظاهری و وزن بالای آنها تاثیر بدی بر زندگی روزمره آنها داشته است.

نتایج این پژوهش كه در مجله بین‌المللی اختلالات تغذیه‌ای چاپ شد حاكیست زنانی كه وارد دهه پنجم زندگی‌شان شده‌اند همچنان با مسایل وزنی و مربوط به چاقی و لاغری درگیر بوده و رفتارهای نادرست و عادات غلطی در الگوی خوردن و تغذیه خود دارند.

مسئول تیم مطالعاتی برنامه اختلالات تغذیه‌ای دانشگاه‌ كارولینای شمالی در این خصوص اظهار داشت: ورود به دوران میانسالی فشار زیادی به زنان وارد كرده و منجر به بروز رفتارهای افراطی برای "خوب ماندن" می‌شود.

در مطالعه اخیر بیش از 1800 زن آمریكایی مورد مطالعه قرار گرفتند كه از این میان حدود 8 درصد اظهار داشتند در 5 سال گذشته اعمال زیبایی و پاكسازی پوست انجام داده‌اند.این در حالیست كه در 5 سال گذشته 29 درصد زنان مورد مطالعه دارای اضافه وزن و 27 درصد چاق بودند.نكته جالب توجه این است كه 36 درصد این افراد اذعان داشتند حداقل نیمی از وقتشان را در 5 سال گذشته در رژیم به سر برده‌اند و هر روز وزن و سایزشان را چك می‌‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha