سلامت نیوز: برای مقایسه، میزان خطر مرگ کسانی که این 4 رفتار را حدود 10 سال در زندگی شان به کار بسته اند، به اندازۀ میزان خطر مرگ یک فرد بالای چهارده سال است.
 
اتخاذ این 4 رفتار باعث می‌شود که احتمال مرگ کاهش یابد.

تحقیقی بر روی رفتارهای سلامت بخش و افزایش دهندۀ طول عمر

این تحقیق طی یازده سال بر روی 20000 فرد 45 تا 79 ساله انجام شده است، هیچ یک از این افراد، از قبل مبتلا به بیماری های قلبی عروقی و یا سرطان نبودند.
پس از تعریف دقیق این چهار رفتار، گروه تحقیقاتی به این نتیجه رسید: افرادی که هیچ یک از این رفتارها را در زندگی پی نمی‌گیرند، 4 برابر بیشتر از کسانی که این رفتارها را در زندگی مد نظر قرار داده اند، با خطر مرگ مواجه هستند.

4 رفتار سلامت بخش کدامند؟

خبر خوش، این رفتارها که همان اصول بهداشتی خودمان هستند، برای داشتن عمری طولانی در هر سنی مؤثر اند.

مصرف 5 واحد میوه و سبزی در روز
در این مطالعه میزان کافی ویتامین C در میوه ها و سبزیجات مورد بررسی قرار گرفته است. یکی از اصلی ترین رفتارهای سلامت بخش، مصرف 5 واحد میوه و سبزی در روز است.

داشتن فعالیت جسمی
این معیار فقط  انجام فعالیت های ورزشی را در برنمی‌گیرد، بلکه شامل یک زندگی فعال و پر جنب و جوش می‌شود. همچنین، به معنای نداشتن یک شغل بی تحرک است، مثلاً فرد ساعات زیادی را در محل کارش نگذراند، و یک فعالیت جسمی خاص را پیگیری کند.

با این حال انجام هر گونه فعالیت جسمی مفید است. همچنین، افرادی که این رفتار را در زندگی شان به کار نمی‌بندند، کسانی هستند که شغل بی تحرکی دارند و در روز کمتر از نیم ساعت را به انجام یک فعالیت جسمی خاص می‌پردازند.

عدم مصرف نوشیدنی های الکلی
در این مطالعه، یکی از عوامل اصلی مرگ و میر، زیاده روی در مصرف نوشیدنی های الکی ذکر شده است.

سیگار نکشیدن

در نهایت، آنچه که در پایان این اصول برای افزایش طول عمر و افزایش امید به زندگی می‌آید، سیگار نکشیدن و عدم استعمال دخانیات است.
به این ترتیب شما بهترین شیوه شناخته شده تا امروز، برای افزایش طول عمر را در اختیار دارید!

منبع: سیمرغ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha