سلامت نیوز: كارشناسان بهداشتی صلیب سرخ آمریكا تاكید كردند افزایش شدید دمای هوا كه اخیرا در برخی از نقاط جهان به یك بحران جدی تبدیل شده است می‌تواند سلامت مردم را به خطر بیندازد.

به گزارش سلامت نیوز به  نقل از ایسنا، این كارشناسان چند توصیه و اقدام احتیاطی را پیشنهاد كرده‌اند كه در صورت عمل به آنها می‌توانید در مواقعی كه دمای هوا بسیار بالا است بدنتان را خنك نگه دارید و از گرمای شدید در امان بمانید.

به گزارش پایگاه اینترنتی نورویچ بولتن، این كارشناسان توصیه می‌كنند: - لباس متناسب با هوای گرم بپوشید. برای مثال از لباس‌های نخی و سبك با رنگ‌های روشن، كلاه و یا حتی چتر آفتابی استفاده كنید.

- آب زیاد بنوشید. همیشه همراه خود شیشه آب یا آب‌میوه داشته باشید و مدام مایعات بنوشید. حتی اگر احساس تشنگی هم نمی‌كنید نوشیدن دائمی مایعات را فراموش نكنید. از مصرف الكل و كافئین پرهیز كنید چون باعث كم‌ شدن آب بدن می‌شوند.

- حتما حجم غذا را در هر وعده كاهش داده و تعداد وعده‌ها را افزایش دهید. از مصرف غذاهایی كه حاوی پروتئین زیاد هستند، اجتناب كنید چون این غذاها حرارت سوخت و سازی بدن را افزایش می‌دهند. هم‌چنین سعی كنید آرام باشید و از انجام فعالیت‌های پرتحرك در ساعات گرمتر روز خودداری كرده و در عوض این گونه فعالیت‌ها را به ساعات خنك‌تر روز كه معمولا بین ساعت 4 تا 7 صبح است، موكول كنید.

- تا جایی كه امكان دارد در روزهای گرم در فضاهای سرپوشیده و داخل ساختمان بمانید و از حضور در فضای آزاد، پرهیز نمایید. اگر در ساختمانی هستید كه سیستم تهویه هوا ندارد حتی‌المقدور در طبقات پایین‌تر باشید كه تابش خورشید در آنها كمتر است. به خاطر داشته باشید كه پنكه‌ها و هواكش‌های برقی هوا را خنك نمی‌كنند بلكه فقط موجب چرخش هوا در فضای اتاق می‌شوند.

- همسایه خوبی باشید یعنی وقتی موج گرمای شدید شهر و محل زندگی شما را فرا می‌گیرد اگر در همسایگی خود ساكنان سالمندی دارید حتما به آنها سر بزنید و در صورت نیاز به آنها كمك كنید تا توصیه‌های فوق را حتی‌المقدور انجام دهند. مركز خدمات ملی آب‌ و هوایی امریكا در گزارشی اعلام كرده است كه گرمای شدید هوا درواقع قاتل درجه یك مرتبط با عوامل جوی و تغییرات آب و هوایی است كه هر سال بیش از سایر رویدادهای جوی شامل سیل و صاعقه و توفان و گرد و باد، قربانی می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha