محققان دریافتند که درمان دارویی ورم مفاصل به ایجاد مشکلات کبدی منجر می‌شود.

سلامت نیوز :تحقیقات جدید نشان داد: یک غذای پزشکی با نام لیمبرل که پزشکان برای درمان آرتریت استخوان زانو تجویز می‌کنند، موجب شده است تا چند نفر دچار بیماری کبدی شوند اما به نظر می‌رسد که تاثیرات آن تا به حال کم و به راحتی قابل اغماض بوده است.

بر پایه این گزارش، شرکت داروسازی پریمس که سازنده لیمبرل (که به فلیوکسید معروف است) اعلام کرد: ترکیبات اصلی این قرصها عناصر گیاهی با عنوان بیوفلاونوئیدها، به خصوص بایکالین و کاتچین هستند. لیمبرل به بهبود قوه تحرک کمک می‌کند و درد مفصل و کوفتگی عضلانی حاصله از ورم مفاصل را بر طرف می‌کند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ چالاسانی مدیربخش معده و روده و هپاتولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه هند و همکارانش 877 مورد مبتلا به مشکلات کبدی را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که 4 نفر از آنها لیمبرل مصرف می کنند.

چالاسانی گفت: علائم این بیماری، تهوع، خستگی و زرد شدن پوست است. این4 بیمار، زنان بین 57 تا 68 ساله بودند که بعد از مصرف لیمبرل بین 1 تا 3 هفته علائم بیماری کبدی را نشان دادند. این بیماران پس از ترک مصرف این دارو بهبود یافتند.محققان گفتند: این شرکت دارویی از بین بیش از 284000 مصرف کننده این دارو از زمانی که در سال 2004 وارد بازار شد 31 مورد احتمالی مبتلا به مشکلات کبدی را شناسایی کرده است.چالاسانی گفت: مشخص نیست که چرا لیمبرل موجب ایجاد مشکلات کبدی می‌شود اما محققان معتقدند احتمالاً یکی از مواد شیمیایی آن دچار مشکل است.طبق گفته دکتر روبرت لوی مدیر توسعه کلینیکی این شرکت، لیمبرل تاکنون سالمترین داروی ضد التهاب در بازار بوده است.

وی افزود: لیمبرل ایمنی فوق العاده‌ای دارد و غذاهای پزشکی باید توسط پزشک تجویز و تحت نظر او مصرف شوند. این پزشکان باید کبد بیماران مصرف کننده این داروها را بررسی کنند.لوی گفت: از آنجا که کبد محل متابولیسم بیشتر داروها و مواد شیمیایی خارجی است، بسیاری از داروها از جمله تمام داروهای ضد التهاب می‌توانند موجب سمی شدن کبد شوند.محققان گفتند مسکن‌ها که گزینه معمول دیگر برای درمان آرتریت استخوانی هستند تنها به میزان کمی درد را کاهش می‌دهند و موجب ایجاد مشکلات وخیم می‌شوند.انجمن سلامت ملی آمریکا گفت: حدود 20 میلیون از آمریکایی ها دچار آرتریت استخوانی هستند که بیشترین دلیل از کارافتادگی در آمریکا محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha