محققان در تحقیقات جدید خود هشدار دادند که چاقی و دیابت در بین شهروندان آمریکایی رو به افزایش گذاشته است.

سلامت نیوز : مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا گفت: امروزه  یزان چاقی و دیابت در بین شهروندان آمریکایی همچنان رو به افزایش است.

دکتر جیمز ایمپراتو،رئیس دانشکده سلامت عمومی در مرکز پزشکی سانی دان استیت گفت: چاقی به مرور زمان زمینه را برای ابتلا به دیابت نوع دو و بیماریهای قلبی و عروقی فراهم می‌کند.وی افزود: کاهش میزان مصرف سیگار به دلیل تلاشها در زمینه آموزش عموم مردم، افزایش عدم تمایل مردم به کشیدن سیگار، محدودیتهای موجود برای افراد سیگاری و هزینه بالای سیگار بوده است.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ ایمپراتو گفت: امروزه کم تحرکی و رژیمهای غذایی نادرست که به لحاظ چربی و کربوهیدرات غنی هستند و همچنین میزان مصرف بالای غذا و نوشیدنی‌های شیرین بسیار رایج هستند.

بر پایه این گزارش، میزان چاقی در آمریکایهای بالای 20 سال سن از 19.4 درصد در سال 1997 میلادی به 28.7 درصد در سال 2011 میلادی رسیده است.این گزارش افزود: یک نفر از هر 5 بزرگسال بالای 65 سال به دیابت مبتلا هستند در حالی که یک نفر از هر 10 نفر 45 تا 54 ساله به این بیماری دچار هستند.این گزارش حاکیست: 16.6 درصد از کودکان سیاهپوست کمتر از 15 سال به آسم مبتلا هستند و این رقم در مورد کودکان اسپانیولی 10 درصد و در کودکان سفیدپوست 7.5 درصد است.

بر اساس این گزارش، در سال 2011 در مقایسه با 1999 میلادی بزرگسالان بیشتری به اختلالات روانشناختی دچار شده اند.دکتر دیوید کاتز مدیر مرکز تحقیق روی کارهای پیشگیری در دانشکده پزشکی یل گفت: افزایش میزان ابتلا به دیابت در بین بزرگسالان نقطه مقابل افزایش این بیماری در کودکان است.بیشتر بزرگسالان در دوران کودکی هم دچار چاقی بوده‌اند. چاقی و دیابت می‌توانند موجب ایجاد بیماریهای مزمن از قبیل بیماریهای قلبی، سکته و سرطان شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha