کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ از ادامه ارائه خدمات درمانی و توزیع اقلام غذایی در سوریه خبر داد.

سلامت نیوز : از ابتدای ماه مه میلادی، شرایط در بسیاری از مناطق سوریه رو به وخامت گذاشته‌است. درگیری بین نیروهای دولتی و گروه‌های مسلح مخالف دولت در ادلیب، حومه‌ دمشق، حما، لاذقیه ادامه داشته و با وخامت کمتری در حومه‌ حلب، درعا و دیرالزور در جریان است. غیرنظامیان در حال گریز از مهلکه هستند و نیازها رو به افزایش است.

ده‌ها مصدوم در حولا، الزبیر و الحیفا وجود دارند و در دیگر مناطق جنگ‌زده مردم بسیاری روزانه جانشان را از دست می‌دهند.اٌم‌محمود،‌ بیوه‌ 52 ساله ای که به تنهایی از مزرعه‌الزبیر در استانداری حما گریخته‌است، می‌گوید: الان من هیچ‌چیز جز لباس‌هایم به دوش ندارم.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ او می‌گوید: من خود کسی را ندارم که نگرانش باشم ولی نمی‌توانم خودم را جای همسایه‌هایم قرار ندهم که بستگان خود را رها کرده‌اند. هزاران نفر از ماه مه میلادی تا کنون از خانه‌هایشان گریخته‌اند و عده‌ بیشتری نیز با فرار به دنبال مکانی امن‌تر هستند که گاه از محل سکونت آنها کیلومترها دورتر است.الکساندر ایکوی، معاون ریاست نمایندگی کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در سوریه، می‌گوید: مردم بیشتری نیازمند کمک هستند. در بعضی مناطق مردم نمی‌توانند خارج شوند و کمک نمی‌تواند وارد آنجا شود و با همکاری جمعیت هلال احمر سوریه توانسته‌ایم به هزاران نفر کمک‌رسانی کنیم. ولی لازم است تا همزمان با کمک به آوارگان جدید، برگردیم و به همان افراد نیز کمک کنیم.

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر سوریه در هفته‌ گذشته، در حلب، شهر ادلیب، مناطق حاشیه‌ای ادلیب و در النبک، 80 کیلومتری شمال شرقی دمشق، گروه‌های متعددی را مستقر کردند.جمعیت هلال احمر سوریه به طور همزمان در استانداری‌‌های مختلف در حال رسیدگی به نیازها است در حالی که کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ، غذا، تشک‌، پتو و اقلام پزشکی و دیگر اقلام مورد نیاز را  در شعب این جمعیت در سراسر سوریه مستقر می‌کند. این چیدمان کمک می‌کند تا این سازمان‌ها به سرعت به نیازهای ضروری پاسخ دهند که این عمل با توجه به افزایش خشونت‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است.ایکوی می‌گوید: هر چند ما تاکنون به هزاران نفر کمک‌رسانی کرده‌ایم و تلاش‌هایمان را در این‌باره ادامه می‌دهیم اما نمی‌توانیم در آنِ واحد همه‌جا باشیم. آنچه مسلم است آن است که مردم در ابتدا، نیاز دارند تا احساس امنیت کرده و بدانند که مراقبت‌های لازم از آنها به عمل خواهد آمد.کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر سوریه در تلاشند تا در کمترین زمان ممکن به ده‌ها هزار نفر در مناطق تحت حمله و درگیری کمک‌رسانی کنند.

غذا و دیگر مایحتاج ضروری

در طول دو هفته‌ گذشته و با همکاری جمعیت هلال احمر سوریه، کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ بیش از 13 هزار بسته‌ غذایی و همچنین در مواردی سبزیجات تازه و نان برای بیش از 55 هزار نفر که بیشتر آنها آواره‌ شده‌اند، در استانداری‌های حمص (شامل روستاهای دشت حولا و باب امر)، حومه‌ دمشق، حما و ادلیب، فراهم شده است.همچنین بر مبنای نیاز، کیسه‌ خواب، تشک، حوله، کالای بهداشتیی، لوازم آشپزخانه و دیگر اقلام ضروری را برای مردم مناطق مختلف اعم از حمص، حما، لاذقیه، تارتوس، ادلیب و حلب فراهم شده‌ است.

پاسخ‌دهی به نیازهای پزشکی

در طول دو هفته‌ گذشته جمعیت هلال احمر سوریه، کمک‌های اهدایی اقلام پزشکی کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ را برای مداوای حدود 500 زخمی به استانداری‌های حلب، دمشق، حومه‌ دمشق، درعا، حما، حمص، ادلیب و تارتوس فرستاده‌ است.کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ 4 واحد درمانی سیار را به منظور ارائه‌ کمک‌هایی اولیه، تریاژ، پایدارسازی وضعیت بیماران، انجام جراحی‌های کوچک و غیره به شعب جمعیت هلال احمر سوریه در حلب، حمص، حما، ادلیب و تارتوس فرستاده ‌است.سومین مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر سوریه نیز با ظرفیت ارائه‌ کمک‌های اولیه، تریاژ و جراحی کوچک به منظور ارائه‌ مداوای شبانه‌روزی به زخمیان و بیماران در دمشق برپا شده ‌است.کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ، اقلام پزشکی مانند برانکارد، ای‌سی‌جی، استتوسکوپ و غیره را نیز سفارش داده تا در نخستین فرصت ممکن به اتاق اورژانس بیمارستان جمعیت هلال احمر سوریه در حمص فرستاده شوند.

بهبود وضعیت آب‌رسانی و بهداشتی

در طول دو هفته‌ گذشته، مهندسان آب کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ با همکاری جمعیت هلال احمر سوریه تلاش کرده‌اند تا امکانات آب‌رسانی، ذخیره‌سازی و بهداشتی را در 35 ساختمان شامل ساختمان مدارس را در حومه‌ حمص و در شهر حمص، به منظور بهبود وضعیت آب، بهداشت و سکونت برای بیش از 10 هزار مردم آواره، ارتقا بخشند.همچنین کمک‌‌‌های لازم برای آب‌رسانی به بیش از 20 هزار مردم آواره و جوامع پذیرای آنها را انجام شده است یا برای آنها برنامه‌ریزی کرده‌اند.

در این زمینه با همکاری جمعیت هلال احمر سوریه و هیئت آب‌رسانی محلی در منطقه‌ النبک، در حدود 80 کیلومتری شمل شرقی دمشق، به منظور ارتقای امکانات فعلی آب‌رسانی و بهداشتی اقدامی شده است تا ظرفیت پاسخ‌گویی به نیاز حدوداً 60 هزار آواره را که عمدتاً از استانداری حمص گریخته‌اند، ایجاد شود.در این زمینه کمک‌های لازم به منظور اتصال خطوط لوله‌ اصلی در 7 روستای حاشیه‌ای و دور افتاده (پنج روستا در استانداری رکا و دو روستا در استانداری حمص) ارائه شده است تا حدود 5 هزار نفر که اغلب آنها از آوارگان هستند، آب آشامیدنی نیز در اختیار داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha