شنبه ۳ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 51131

حدود یك ماه است كه بیماری خطرناك تب كنگو از طریق مرزهای شرقی وارد كشورمان شده و متاسفانه باعث مرگ چند نفر از هم وطنانمان هم شده است. این بیماری بین انسان و حیوان مشترك است و از سه راه منتقل می شود: یا از طریق دام های آلوده مستقیما به انسان منتقل می شود، یا از طریق خوردن گوشت آلوده و یا از طریق تماس با فرد بیمار.

5 توصیه برای پیشگیری از تب كنگو
سلامت نیوز : حدود یك ماه است كه بیماری خطرناك تب كنگو از طریق مرزهای شرقی وارد كشورمان شده و متاسفانه باعث مرگ چند نفر از هم وطنانمان هم شده است. این بیماری بین انسان و حیوان مشترك است و از سه راه منتقل می شود: یا از طریق دام های آلوده مستقیما به انسان منتقل می شود، یا از طریق خوردن گوشت آلوده و یا از طریق تماس با فرد بیمار.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ این بیماری در دام بدون علامت است و در انسان های مبتلا هم تا یك هفته علایمی ندارد و بعد از یك هفته كه علایم آن نمودار می شود، دیگر كار از كار گذشته و درمان غیرممكن است. بنابراین چند توصیه مهم، جدی و ضروری برای شما داریم:

1-از خرید گوشت هایی كه مورد تایید دامپزشكی و دارای مهر بهداشتی نیستند، خودداری كنید. ترجیحا گوشت مورد نیازتان را به صورت منجمد تهیه كنید یا از قصابی های معتبر و شناخته شده بخرید.

2-تا اطلاع ثانوی گوسفند زنده نخرید یا اقدام به قربانی كردن گوسفند نكنید. ترشح خون گوسفند آلوده به زخم های باز، دهان یا چشم شما می تواند به سرعت شما را بیمار كند.

3-بعضی ها عادت دارند جگر را خام بخورند یا گوشت استیكی را نیم پز میل كنند. اما باید بدانید كه این كار می تواند شما را در معرض ابتلا به تب كنگو قرار دهد.

4-گوشت را قبل از خرد كردن و گذاشتن داخل فریزر، 24 تا 48 ساعت در یخچال نگهداری كنند. سرمای یخچال عامل بیماری تب كنگو را از بین می برد.

5-اگر دامدار یا قصاب هستید، حتما مسائل بهداشتی را رعایت كرده و از دستكش، لباس مخصوص، عینك و لوازم بهداشتی استفاده كنید. خانمهای خانه دار هم موقع خرد كردن گوشت و جگر حتما از دستكش استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha