این روزها دوباره زمزمه افزایش قیمت شیر به گوش می‌رسد. گزارش‌ها حاكی از آن است كه قیمت شیر پاكتی برخی كارخانه‌ها از روز شنبه سوم تیرماه افزایش خواهد یافت.به دلیل زمزمه افزایش قیمت شیر پاكتی، برخی كارخانه‌ها از توزیع شیر جلوگیری می‌كنند تا بتوانند به قیمت گران‌تر آن را به فروش برسانند.

كابوس گرانی شیر ادامه دارد تولیدكنندگان شیر در اندیشه افزایش قیمت چهار باره
سلامت نیوز : این روزها دوباره زمزمه افزایش قیمت شیر به گوش می‌رسد. گزارش‌ها حاكی از آن است كه قیمت شیر پاكتی برخی كارخانه‌ها از روز شنبه سوم تیرماه افزایش خواهد یافت.به دلیل زمزمه افزایش قیمت شیر پاكتی، برخی كارخانه‌ها از توزیع شیر جلوگیری می‌كنند تا بتوانند به قیمت گران‌تر آن را به فروش برسانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جمهوری اسلامی ؛ حسین چمنی، مشاور انجمن صنایع لبنی ایران گفت: همزمان با خبر كاهش قیمت فرآورده‌ها قرار بود قیمت شیر خام هم برای كارخانه‌دارها ارزان شود یعنی قیمت شیر خامی كه دامدار به كارخانه‌دار می‌فروشد، كاهش یابد و كارخانه‌ها بلافاصله بعد از این توافق، اقدام به كاهش قیمت شیر و محصولات لبنی خود كه افزایش داده بودند، كردند.

وی افزود: قرار بود نهاده‌های دامی دولتی به دامداران داده شود كه ظاهرا این كار به طور كامل انجام نشد، بنابراین دامداران قیمت شیر را كاهش ندادند و این در حالی است كه در این مدت و بعد از توافق صورت گرفته، كارخانه‌داران قیمت محصولات لبنی خود را كاهش دادند كه همین موضوع باعث شد آن‌ها ضرر كنند و طبیعی است كه تولید با زیان دوام نیافته و عمری ندارد.مشاور انجمن صنایع لبنی ایران با بیان این‌كه تولیدكنندگان صنایع لبنی درسال جاری با ضرر و زیان تولید كردند، گفت: سازمان حمایت، شركت‌ها و كارخانه‌ها را موظف كرده كه بر مبنای شیر خام 630 تومانی قیمت‌گذاری كنند ولی در زمانی كه سایه‌ای از شیر خام 630 تومانی مشاهده نمی‌شود، چطور می‌توان انتظار قیمت‌گذاری براساس تعرفه 630 تومانی داشت؟یك مغازه‌دار هم با بیان این‌كه قرار است قیمت شیر پاكتی یك لیتری میهن از روز شنبه سوم تیرماه گران شود، گفت: در حال حاضر شیر یك لیتری میهن 1500 تومان بوده كه از طرف شركت به ما اعلام شده قرار است از روز شنبه به همان قیمت سابق یعنی 1700 تومان بازگردد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha