شنبه ۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷

اگر شما هم شبها بی‌خوابی به سرتان می‌زند و نمی‌توانید در تاریکی بخوابید، یک چراغ کم نور در اتاق روشن کنید و سپس بخوابید.

ترس از تاریکی عامل بی‌خوابی
سلامت نیوز : اگر شما هم شبها بی‌خوابی به سرتان می‌زند و نمی‌توانید در تاریکی بخوابید، یک چراغ کم نور در اتاق روشن کنید و سپس بخوابید. محققان کانادایی به تازگی اعلام کرده‌اند عامل بی‌خوابی بعضی از بزرگسالان ترس از تاریکی است. آمارهای ارائه شده در نشست سالانه انجمنهای تخصصی خواب دنیا در سال 2012 نشان داده که 30 درصد از بزرگسالان دچار بی‌خوابی و 15 درصدشان دچار بی‌خوابی مزمن هستند. دیر به خواب رفتن، زود بیدار شدن و بد خوابیدن همه از انواع بی‌خوابی به شمار می‌آیند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ اگر چه بعضی از داروها می‌توانند موجب بی‌خوابی شوند اما شیوع بی‌خوابی با بالا رفتن سن بیشتر می‌شود. این محققان متوجه شده‌اند کسانی که از تاریکی می‌ترسند به علت توجه بیشتر به صداهای محیط در زمانی که چراغها خاموش است، دیرتر و کمتر می‌خوابند. به عبارت دیگر این افراد به علت ترس از کابوس شبانه و کم شدن تسلطشان بر محیط در زمان خواب، از خوابیدن و روی دادن اتفاقی ناخوشایند در حین خواب، دوری می‌کنند. متخصصان معتقدند با درمان ترس می‌توان خواب این بیماران را بهبود داد. روان درمانی بهترین پیشنهاد این محققان برای تغییر سبک زندگی چنین افرادی است. در طی جلسات روان درمانی این بیماران توانایی دور کردن افکار منفی را در زمان خواب به دست آورده و خواهند توانست به راحتی بخوابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha