رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: خیلی از کارهای اصلی برنامه پنجم توسعه در بخش سلامت روی زمین مانده و اجرایی نشده است مثلاً دولت خوشش نیامده قانون تشکیل شورای عالی سلامت را اجرا کند، هر وقت هم می گوییم، می‌گویند سر به سر دولت نگذارید.

دولت خوشش نیامده قانون تشکیل شورای عالی سلامت را اجرا کند
سلامت نیوز : حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با فارس در مورد بررسی قوانین مصوب مجلس در حوزه سلامت و اجرای آن در برنامه پنجم توسعه گفت: کمیسیون بهداشت و درمان امروز با تشکیل جلسه، تک تک موارد مرتبط با حوزه سلامت را منطبق با برنامه پنجم توسعه بررسی می‌کند، چون برداشت ما این است که خیلی از کارهای اصلی برنامه پنجم توسعه در بخش سلامت روی زمین مانده و اجرایی نشده است.

وی گفت: اولویت اول کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم این است که دولت چقدر از قوانین مصوب را اجرا کرده است. در مجلس هشتم در حوزه سلامت قوانین خوبی تصویب کرده‌ایم و هر آنچه وزارت بهداشت و درمان و کارشناسان خبره آرزوی آن را داشتند به شکل قانون درآمد.وی افزود: کمیسیون بهداشت و درمان امروز با تشکیل جلسه، تک تک موارد مرتبط با حوزه سلامت را منطبق با برنامه پنجم توسعه بررسی می‌کند، چون برداشت ما این است که خیلی از کارهای اصلی برنامه پنجم توسعه در بخش سلامت روی زمین مانده و اجرایی نشده است.

شهریاری در پاسخ به اینکه آیا ممکن است موانعی بر سر راه دولت مانع اجرای مصوبات مجلس شده باشد گفت: هیچ مانعی وجود ندارد و ما بودجه خوبی هم به این امر اختصاص دادیم و اصولاً آقای رئیس جمهور در قوانین بودجه خیلی علاقه ندارد موادی که در لایحه دولت نبوده اجرا کند و این خلاف قانون است.وی تصریح کرد: ما این موضوع را پیگیری کردیم و مواردی که اجرا نشده به سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضائیه و دیوان محاسبات گزارش داده‌ایم تا امسال یک چاره اندیشی واقعی شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس نهم تاکید کرد: همیشه در سال اول تشکیل دولت می‌گویند دولت تازه در رأس کار قرار گرفته، سال آخر می‌گویند سال آخر دولت است خیلی سر به سر دولت نگذارید پس دولت کی باید برنامه‌ها را اجرا کند و مجلس چه وقت باید به وظیفه‌اش عمل کند.ما واقعاً بر سر دوراهی مانده‌ایم که وظیفه ما چه می‌شود.وی در مورد واکنش مجلس در مورد تشکیل شورای عالی سلامت و تعیین تعرفه‌ها گفت: دولت خوشش نیامده که شورای عالی سلامت را تشکیل دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha