پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5117

استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: هنگام كار با رایانه ناخودآگاه حالت خیرگی برای فرد پیش می‌آید و بدون آنكه خود بخواهد كمتر پلك می‌زند كه برای جلوگیری از خشكی چشم و سوزش هنگام كار با رایانه باید بیشتر پلك زد.

دكتر "ضیاء‌الدین یزدیان" روزچهارشنبه در گفت‌وگو باایرنا گفت: كسانی كه با رایانه كار می‌كنند شامل دو دسته افرادند یا چشمان ضعیفی دارند و یا چشمانشان در سلامت كامل است.

به گفته وی كسانی كه چشمان ضعیفی دارند به ویژه چشمان آستیگمات، باید از عینك استفاده كنند، زیرا عدم استفاده از عینك باعث سردرد و چشم‌درد می‌شود و بدین ترتیب كاركرد آنها پایین می‌آید.

این متخصص چشم اظهار داشت: گاهی چشمهای برخی از افراد نیز ضعیف نیست اما هنگام كار با رایانه زود خسته می‌شود، این افراد دارای انحراف‌های مخفی چشم هستند كه باید به چشم پزشك برای دریافت تمرینات تقویت ماهیچه‌های چشم (ارتوپتیك) مراجعه كنند.

وی تاكید كرد: همچنین كسانی كه در طول روز تمام مدت كارشان با رایانه است نباید به صورت مدام با كامپیوتر كار كنند بلكه باید كارشان منقطع باشد.

دكتر یزدیان ادامه داد: هنگام كار با كامپیوتر سطح آن باید بالاتر از محل نشستن فرد باشد.

این متخصص چشم افزود: كسانی كه در سن آغاز پیرچشمی هستند باید پس از یك ساعت كار با رایانه چند دقیقه به چشم استراحت دهند.

افراد عینكی نیز بهتر است از عینك‌های آنتی رفلكس استفاده كنند زیرا این عینك‌ها از رسیدن تابش‌های مضر نور به چشم جلوگیری می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha