محققان در تحقیقات جدید خود به این نتیجه رسیدند که پسوریازیس با خطر ابتلا به دیابت نوع دو در ارتباط است.

سلامت نیوز : دکتر ژول گلفاند استادیار پوست شناسی دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا گفت: افراد مبتلا به پسوریازیس با خطر ابتلا به انواع دیابت   رو به رو هستند که هیچ ارتباطی به عوامل خطرساز قدیمی از جمله چاقی ندارد.

گلفاند گفت: این خطر در افرادی که به شدیدترین نوع پسوریازیس مبتلا هستند از همه بیشتر است و این بیماران باید از نظر ابتلا به دیابت بررسی شوند.وی افزود: دلایل این خطر می تواند ژنتیکی باشد. پسوریازیس می تواند باعث مقاومت افزون بدن در برابر انسولین شود.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی گفت: چاقی عامل خطرساز ابتلا به پسوریازیس و همچنین دیابت است. افراد مبتلا به پسوریازیس باید وزن مناسبی داشته باشند تا از ایجاد دیابت در خود جلوگیری کنند.

گروه گلفاند برای این تحقیقات اطلاعات بیش از 108000 نفر مبتلا به پسوریازیس را که در شبکه بهبود سلامت انگیس آمده بود، جمع آوری کردند و آنها را با اطلاعات بیش از 43000 نفری که به هیچ گونه اختلال پوستی دچار نبودند مقایسه کردند.محققان به این نتیجه رسیدند: خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در افراد مبتلا به پسوریازیس خفیف در مقایسه با کسانی که به این اختلال دچار نبودند، 11 درصد و در افراد مبتلا به پسوریازیس حاد، 46 درصد بیشتر بود.

علاوه براین محققان متوجه شدند که افراد مبتلا به پسوریازیس حاد با احتمال بیشتری از داروهای دیابت استفاده می کردند.پسوریازیس یک بیماری مزمن پوستی است و 2 تا 4 درصد از بزرگسالان را مبتلا کرده است.محققان بر این فرض هستند: از آنجا که پسوریازیس و دیابت هر دو نسبتاً به وسیله التهاب در بدن ایجاد     می شوند این تحقیقات می تواند رابطه بین آنها را توضیح دهد.التهاب می تواند موجب افزایش مقاومت بدن در برابر انسولین شود که این خود دلیل ابتلا به دیابت نوع دو است.

دکتر میشل گرین، متخصص پوست بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک گفت: پسوریازیس موجب ابتلا به دیابت نمی شود بلکه چاقی ایجاد دیابت می کند.اضافه وزن منشاء هر دو بیماری است. علاوه براین درمان پسوریازیس در بیماران چاق مشکلتر است. تنها راه موجود برای بهبود این بیماری کاهش وزن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha