رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از اجرای طرح آموزش همگانی به 30 میلیون شهروند ایرانی برای آمادگی در برابر حوادث طبیعی خبر داد.

سلامت نیوز : محمدجواد جعفریان در نشست خبری تشریح فعالیت‌های تابستانی سازمان جوانان هلال احمر اظهار داشت: یکی از هدف‌گیری‌های این سازمان ارائه آموزش همگانی به شهروندان کشور از جمله 30 میلیون شهروند ایرانی در قالب اردوهای جهادی، طرح‌های راهنمایی نوروزی و تابستانه با مشارکت سازمان‌هایی همچون آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و طلاب برای فراگیری آموزش‌های خودامدادی و تاثیرگذاری هر شهروند در زمان بروز حوادث است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به ردیف بودجه سازمان جوانان هلال احمر که به صورت لایحه در بودجه کشور لحاظ شده است و می‌تواند برای توسعه فعالیت‌های این سازمان تاثیرگذار باشد، افزود: سازمان جوانان هلال احمر با داشتن 2 میلیون عضو در تلاش است تا بیشتر این بودجه را در استان‌ها تخصیص دهد که نشان دهنده رشد 58 درصدی بودجه به استان‌ها خواهد بود.

راه اندازی ارودگاه‌های تفریحی امدادی هلال احمر

جعفریان با بیان اینکه 12 اردوگاه جوانان هلال احمر نیز در حال ساخت و ساز است، تصریح کرد: در تابستان امسال 2 اردوگاه در داخل کشور (گلستان) و خارج از کشور تاجیکستان راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: در این زمینه 5 اردوگاه نیز تا پایان سال جاری نیز برای برگزاری اردوهای همزمان با ظرفیت 10 هزار نفر در دیگر استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود.

گام‌هایی برای راه‌اندازی فدراسیون ورزش‌های امدادی

جعفریان با اشاره به توسعه ورزش امدادی با همکاری فدراسیون کوهنوردی و شنا برای آموزش 6 هزار نفر در تابستان سال جاری گفت: این مسائل گام‌هایی برای راه‌اندازی فدراسیون‌های ورزش‌های امدادی را میسر می‌کند.

مجهز شدن 220 پایگاه امدادی به کتابخانه

رئیس سازمان جوانان هلال احمر افزود: در این زمینه 196 کتابخانه به صورت مشارکتی تجهیز خواهد شد و برای نخستین بار 220 پایگاه امدادی جاده‌ای به کتابخانه‌های کوچک جهت استفاده مسافران و امدادگران مجهز خواهد شد.

بازسازی 100 ورزشگاه

جعفریان با اشاره به بازسازی 100 ورزشگاه در سال جاری از برنامه‌های مشترک هلال احمر با بسیج خبر داد و افزود: در این زمینه تمهیداتی برای تخفیف‌های بلیت‌های هواپیما، شارژ تلفن‌های همراه و تخفیف برند‌های مشهور برای جوانان دارنده همراه‌کارت جوان فراهم شده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال تولید ملی از برنامه‌های ثبت اختراعات و تولید انبوه محصولات اختراعی جوانان هلال احمر خبر داد و گفت: در این زمینه در هر استان همایش‌های علمی برگزار خواهد شد.

برنامه مشترک هلال احمر با صندوق جمعیت ملل متحد

حعفریان ادامه داد: در زمینه بهداشت مادران و زنان باردار و کاهش آسیب‌های اجتماعی حاشیه شهرها، سازمان جمعیت هلال احمر با همکاری صندوق جمعیت سازمان ملل متحد برنامه‌هایی در این زمینه دارد که که برای آن بودجه ای نیز تعیین شده است.

وی اظهار داشت: در زمینه تحویل جوانان هلال احمر و معرفی آنان به سازمان امداد و نجات نیز هر 3 ماه در طول سال این مسئله صورت خواهد پذیرفت تا جوانان هلال احمر پس از گذراندن آموزش‌های ویژه جهت ارائه خدمت به هموطنان خود در سازمان امداد و نجات مشغول به فعالیت شوند.

جعفریان با اشاره به برگزاری سومین دوره انتخابات که یک میلیون و 100 هزار جوان برای حضور در این انتخابات ثبت نام کردند، افزود: این آمار نشان از رشد 30 درصدی را می‌دهد و سازمان نیز برای ارائه خدمات متعدد به دو میلیون عضو خود برنامه‌های متنوعی از جمله حضور 500 هزار جوان در برنامه‌های اردویی را برگزار خواهد کرد.

وی بیان داشت: امسال دومین سال نهضت پیشاهنگان هلال احمر نیز با بهره‌گیری از آموزش‌ها و تعالیم شرعی و مذهبی با رویکرد ولایتمدارانه و همچنین با رویکرد آموزش‌های منظم را در قالب‌های برنامه‌های گسترده‌ای در کشور اجرا خواهیم کرد.

150 پست امدادی نجات غریق در سواحل خزر

رئیس سازمان جوان هلال احمر با اشاره به طرح راهنمای مسافران تابستانی که برای دومین سال در سواحل شمالی با راه‌اندازی 150 پست نجات‌ غریق ایجاد خواهد شد، گفت: در این زمینه 1500 جوان هلال احمر 640 کیلومتر سواحل شمالی خزر را در زمینه نجات‌غریق پوشش می‌دهند که البته آمار غرق‌شدگان در سال 90 نیز با مشارکت این جوانان نسبت به سال 89 بالغ بر 8 درصد کاهش یافت که امیدواریم امسال این کاهش غرق شدگی را بیشتر شاهد باشیم.

500 روستا تحت پوشش طرح جهاد رمضان

جعفریان با اشاره به طرح نجات غریق در 15 استان دیگر کشور در شهریور نیز افزود: بر این اساس در ادامه اجرای طرح جهاد رمضان نیز با رویکرد اجتماع‌محور 500 روستا نیز تحت پوشش فعالیت‌های جوانان هلال احمر قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال حضور جوانان هلال احمر در فعالیت‌های عام‌المنفعه بسیار در دنیا چشمگیر است زیرا بر اساس آمارهای ثبت شده و در یک مقایسه می‌توان به این مسئله رسید که در کشوری مانند آمریکا که بیش از 300 میلیون نفر جمعیت دارد فقط 170 هزار نفر عضو صلیب سرخ هستند ولی در ایران 70 میلیونی در حدود یک میلیون و 800 هزار نفر عضو هلال احمر هستند که فعالیت‌های عام‌المنفعه را داوطلبانه انجام می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha