محققان در تحقیقات خود هشدار دادند که مصرف سیگار ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.

سلامت نیوز :محققان نتایج 25 مطالعه را که در 11 کشور جهان انجام شده بود، بررسی کردند که بیشتر افراد شرکت کننده در این تحقیقات میانسال یا مسن بودند.

بر اساس این گزارش، جولئوناردی بی عضو مرکز تحقیقات کنترل دخانیات در دانشگاه ناتینگهام و همکارانش گفتند: این تحقیقات نشان داد که مصرف سیگار موجب شده است تا 52 درصد از افراد سیگاری به سرطان پوست کارسینوم سلول سنگفرشی مبتلا شوند.کارسینوم سلول بازال و سلول سنگفرشی  – که با هم به سرطان پوست غیر ملانومایی معروف هستند- حدود 97 درصد سرطانهای پوست را شامل می شود.

بر پایه این گزارش، میزان ابتلا به سرطان پوست غیر ملانومایی در جهان رو به افزایش است و سالانه حدود 2 تا 3 میلیون فرد به این بیماری مبتلا می شوند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان گفتند آنها هیچ رابطه روشنی بین مصرف سیگار و کارسینوم سلول بازال نیافتند.محققان نتیجه گرفتند: این تحقیقات بر اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان پوست توسط متخصصان بالینی تاکید دارد تا بتواند به طور فعالانه بیمارانی را که در معرض بیشترین خطر هستند از جمله افراد سیگاری را شناسایی کنند زیرا تشخیص زودهنگام می تواند بهبودی را تسریع بخشد.

دانا رو لیسون کارمند مرکز سرطان موتیف به این نتیجه رسید: مردانی که مدتهای طولانی سیگار کشیده اند بیشتر در معرض کارسینوم سلول بازال هستند.کارسنوم سلول سنگفرشی در روی پوست، لایه رویی پوست اتفاق می افتد و می تواند به سایر اندامها هم سرایت کند. کارسینوم سلول بازال در غشای میانی پوست یعنی لایه پوستی زیر روپوست اتفاق می افتد و مادامی که در سایر ارگانها گسترده نشده باشد در مقایسه با سرطان کارسینوم سلول سنگفرشی کمتر شایع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha