رییس اداره پیشگیری، درمان و كاهش آسیب اعتیاد وزارت بهداشت، مصرف ریتالین در دانشجویان را مقدمه‌ای برای مصرف شیشه عنوان كرد و از برنامه‌های وزارت بهداشت برای پیشگیری از اعتیاد در دانشجویان گروه‌های پزشكی خبر داد.

تدابیر وزارت بهداشت برای پیشگیری از اعتیاد در میان دانشجویان پزشكی

سلامت نیوز : دكتر فیروزه جعفری در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: با همكاری دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر بنا داریم در یك هفته آغاز سال تحصیلی كه معمولا دانشجویان با فضاهای مختلف دانشگاه آشنا می‌شوند، پكیج‌های اطلاع‌رسانی در خصوص اعتیاد و انواع مواد مخدر به دانشجویان ارائه كنیم.

وی افزود: در قالب این برنامه‌های آموزشی، چهار ساعت كلاس آموزشی برای دانشجویان برگزار و انواع مواد مخدر توضیح داده می‌شود. همچنین مهارت‌های زندگی كه در حوزه پیشگیری از اعتیاد كمك‌كننده‌ هستند به دانشجویان ارائه می‌شود.جعفری ادامه داد: در برخی دانشجویان مصرف ریتالین مشاهده می‌شود كه این موضوع می‌تواند مقدمه‌ای برای مصرف شیشه باشد. به این ترتیب دانشجویان پس از ورود به دانشگاه و در اولین امتحاناتشان، برای آن كه بتوانند شب‌ها بیدار بمانند و انرژی بیشتری برای درس خواندن داشته باشند، ممكن است از سوی برخی به مصرف ریتالین تشویق شوند. هدف از برنامه‌های آموزشی وزارت بهداشت آن است كه دانشجویان با انواع مواد و به ویژه محرك‌ها آشنا شوند و عوارض این مواد در بدو ورود دانشجویان به دانشگاه، به صورت كامل اطلاع‌رسانی شود. قبل از آنكه دانشجویان از طریق دانشجویان دیگر و یا ازطریق خوابگاه‌ها اطلاعات نادرستی دریافت كنند.

رییس اداره پیشگیری، درمان و كاهش آسیب وزارت بهداشت افزود: در این برنامه فعلا دانشجویان سال اولی گروه‌های پزشكی مطرح هستند و این آموزش‌ها از امسال به این دانشجویان ارائه خواهد شد، اما پكیج جامعی برای آموزش و پیشگیری از اعتیاد برای تمام دانشجویان در نظر گرفته شده است.وی گفت: امسال این آموزش‌ها به دانشجویان ورودی جدید پزشكی ارائه خواهد شد و در قدم بعدی پوشش خوابگاه‌های دانشجویی را خواهیم داشت. پس از آن نیز برنامه‌هایی برای عموم دانشجویان در جهت آموزش و پیشگیری از اعتیاد اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha