مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان، گفت: شهرداری و سازمان محیط زیست باید با همکاری یکدیگر مشکلات زیست محیطی شهر بندرعباس را رفع کنند.

سلامت نیوز :  "مجید وفادار" با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس، افزود: محیط زیست به عنوان یک سازمان فرابخشی نیاز به همراهی تمامی ارگانها و مردم جامعه دارد به ویژه ارگانهایی مانند شهرداری که با آن در ارتباط مستقیم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان، اضافه کرد: یکی از مسائل و موارد مهم بازیافت زباله است که شهرداری باید در این زمینه دقت کافی رو داشته باشد.وفادار تاكید كرد: شهرداری می‌تواند همراه خوبی در بسیاری از زمینه‌ها مانند ایجاد فضای سبز، آلاینده‌های اطراف شهر بندرعباس و ساخت و سازهای شهری برای سازمان محیط زیست باشد.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی تصریح کرد: در مورد سواحل باید این نکته را یادآور شد که با توجه به اکوسیستم خاصی که درهرمزگان وجود دارد به ویژه بحث مرجان‌ها در جزایر و شهر بندرعباس، که باید تحت مراقبت قرار بگیرد، زیباسازی و بهسازی ساحل بندرعباس باید در چارچوب ضوابط و قوانین باشد و آن حریم 60 متری رعایت شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان، ادامه داد: زیباسازی و بهسازی ساحل بندرعباس باید در چارچوب ضوابط و قوانین باشد و آن حریم 60 متری رعایت شود.وفادار خاطرنشان کرد: در ساخت بلوارغدیر بندرعباس که البته نیاز شهر بود، این سازمان نظر خودش را در این مورد اعلام کرد اما در حال حاضر نیز ساخت و ادامه بلوار ساحلی بندرعباس با مشکلاتی مواجه است و سازمان محیط زیست در این زمینه نظرات خود را اعلام کرد و در مقابل تخریب‌ها مقاومت کرد اما همچنان این طرح درحال پیشروی است!

وی گفت: در ساخت و سازهای شهری که در قانون نیز آمده متولی، مسکن و شهرسازی و استانداری است.درادامه این جلسه "فیصل دانش"،عضو شورای شهر بندرعباس نیز در این زمینه با طرح سوالی گفت: محیط زیست اقدامی از بین نرفتن ساحل هتل هما چه نوع اقدامی را انجام داده است؟ در صورتی که این سازمان برای ساخت اسکله حقانی پافشاری بسیاری کرد و توانست جلوی بسیاری از مشکلات را در این مناطق بگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در این خصوص گفت: در بحث شهرسازی و نیاز شهر به ساخت و ساز، این سازمان نمی‌تواند نطر خاصی را بدهد اما به عنوان یک عضو نظرات مخالف خود را در این زمینه اعلام کردیم.وفادار اظهار کرد: اما شورای شهر هم در این زمینه می‌توانست ورود کند و نظر مخالف خود را اعلام کند و این باید با کمک یكدیگر انجام می‌شد.

"جمشید رییسی"، رییس شورای شهر بندرعباس در این زمینه، اظهار کرد: شورای شهر به عنوان یک عضو در این جلسات تنها حق اظهار نظر را دارد اما اجازه و حق رای ندارد.مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان یادآور شد: مسأله ای که در این میان گفته شد که این طرح برون رفت از ترافیک و بحث امنیت است که در این زمینه دیگر محیط زیست دستش باز نیست.وفاداراضافه گفت: ارگان‌های دیگری در این امر دخالت دارند و نباید از محیط زیست این توقع را داشت که جلوی این کار را بگیرد وقتی تمام برنامه‌ریزی‌های شهری در حال انجام شدن است!

"مریم اقبالی" عضو دیگر شورای شهر بندرعباس در ادامه جلسه عنوان کرد: می توان در راستای جلوگیری از نابودی ساحل با استاندار طی جلسه‌ای به گفت‌وگو و بحث پرداخت و در این مورد بیشترین انتظار از محیط زیست است که از این موضوع دفاع کند.همچنین رییس شورای شهر بندرعباس، افزود: یکی دیگر از دغدغه‌های شورای شهر ساخت دهکده گردشگری است که انتطارداریم محیط زیست در این زمینه نیر با شهرداری و شورای شهر همکاری لازم را داشته باشد و بر اساس قوانین اقدامات لازم را انجام دهد.

وفادار گفت: به رغم تمام پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص جلوگیری از نابودی ساحل اما متأسفانه همچنان شاهد در حال انجام‌گیری پروژه‌هایی هستیم که به نابودی ساحل منجر می‌شود.این جلسه شورای شهر بندرعباس با حضور پنج عضو به نام های طاهر قریشی، جمشید رییسی تختی، مریم اقبالی، راحله مولایی و فیصل دانش برگزار شد و این جلسه را به حالت غیر رسمی درآورد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha