یك مقام ارشد واتیكان خطاب به جامعه بین‌المللی تاكید كرد: امكانات درمانی برای معالجه و پیشگیری از بیماری ایدز باید به طور رایگان در اختیار تمام مردم آفریقا قرار بگیرد.

سلامت نیوز :كاردینال تارسی سیو برتون در كلیسای واتیكان طی یك كنفرانس بین‌المللی خاطرنشان كرد كه زنان باردار، مادران و كودكان آنها برای دریافت این امكانات و تسهیلات درمانی در اولویت قرار دارند.

كاردینال برتون در این كنفرانس جهانی از تمام كشورها درخواست كرد تا كمك‌های خود را هر چه سریعتر در اختیار كشورهای آفریقایی قرار دهند تا تسهیلات درمانی رایگان و كارآمد، زودتر و به موقع در اختیار مبتلایان به ایدز قرار بگیرد.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ برتون متذكر شد: در آفریقا نیز همانند اروپا مسئولان وظیفه دارند با تمام مادران بارداری كه در انتظار تولد جدید خود هستند ارتباط بگیرند و در صورت تشخیص آلوده بودن هر یك از آنها به ویروس اچ‌ آی وی هر چه سریعتر درمان‌های ضد بازگشت ویروسی را در اختیار این مادران قرار دهند.این مقام ارشد واتیكان تصریح كرد: بیایید به مادران در آفریقا كمك كنیم كه در صورت آلوده بودن به ویروس ایدز، بیماری خود را در كنترل بگیرند و در نتیجه زنده بمانند تا خودشان فرزندانشان را بزرگ كنند. مرگ و میر مادران مبتلا به ایدز در آفریقا موجب آسیب جدی به خانواده‌ها و اقتصاد كشورهای این قاره شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha