رییس بیمارستان روانپزشكی روزبه ضمن ابراز گلایه از عدم پوشش بیمه‌ای برای آزمون‌های روانشناسی و خدمات روان درمانی و تحمیل هزینه بر بیمارستان گفت: تعرفه در بیمارستان‌های روانپزشكی تنها برای هتلینگ تعیین می‌شود و برای سایر خدمات هنوز تعرفه‌ای، تعریف نشده است.

سلامت نیوز : دكتر سید مهدی تهرانی دوست در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این كه تاخیر در اعلام تعرفه‌ها بیمارستان را با مشكلات عمده‌ای مواجه ساخته است، اظهار كرد: علاوه بر این با حذف یارانه‌ها نیز بر هزینه‌های بیمارستان افزوده شده است و باید توجه داشت كه با وجود رشد اندك تعرفه‌های اعلامی نسبت به سال گذشته، قادر به جبران این هزینه‌ها نخواهیم بود.

رییس بیمارستان روانپزشكی روزبه، در ادامه خواستار شد: دولت و وزارت بهداشت چاره‌ای برای جبران این هزینه‌ها بیاندیشند.تهرانی‌ دوست ضمن ابراز امیدواری برای حل هر چه زودتر مشكلات مربوط به هزینه‌های بیمارستانی، اظهار كرد: قطعا مشكلات بیمارستان‌های روانی از سایر مراكز بیشتر است زیرا هزینه هتلینگ، تنها محل درآمد بیمارستان است و برای سایر خدمات ارائه شده در بیمارستان هنوز تعرفه‌ای مشخص نشده است.وی اضافه كرد: به عنوان مثال آزمون‌های مختلف روانشناسی و جلسات روان درمانی‌ هنوز تعرفه‌ای ندارند. علی‌رغم این‌كه مكاتباتی در این زمینه صورت پذیرفته است همچنان تعرفه‌ای در قسمت ارائه خدمات روان درمانی‌ نداریم و این خود به معضلی برای بیمارستان تبدیل شده است.

رییس بیمارستان روزبه در پاسخ به این پرسش كه آیا هزینه انجام این خدمات برای بیمارستان‌ بالاست، گفت: به هر روی بایستی این هزینه از یك منبع تامین شود. بیمارستان باید روانشناس استخدام كند تا این تست‌ها را انجام دهد. این تست‌ها در بخش خصوصی با هزینه بالایی انجام می‌شود.مدیر گروه روانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران در پایان افزود: به جز دو تست، مابقی آنها هیچ تعرفه‌ای ندارند. همچنین خدمات روان‌ درمانی شامل روان درمانی فردی، گروهی و خانواده درمانی هنوز تعرفه مشخصی در سیستم بیمه‌ای ما ندارند، امیدواریم برای این حداقل‌ها نیز، تامین هزینه صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha