یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 51211

فکر می‌کنید بچه دار شدن چه تاثیری در ادامه زندگی شما خواهد داشت؟ اصلا تعداد این بچه‌ها می‌تواند شادی یا ناشادمانی شما را کم و زیاد کند؟

چند بچه کافیست؟
سلامت نیوز : فکر می‌کنید بچه دار شدن چه تاثیری در ادامه زندگی شما خواهد داشت؟ اصلا تعداد این بچه‌ها می‌تواند شادی یا ناشادمانی شما را کم و زیاد کند؟ آنچه مسلم است این که افراد شاد از همان آغاز زندگی ممکن است میل بیشتری به فرزند دارشدن داشته باشند، اما یک محقق آمریکایی در این باره می‌گوید که اگر می‌خواهید از حداکثر سلامت شخصی بهره مند شوید، باید به اولین فرزند اکتفا کنید! در پژوهش‌هایی که اخیرا در دانشگاه پنسیلوانیا انجام شده میزان شادی را در دو قلوهای همسان بزرگسال که برخی از آنها پدر و مادر شده بودند و برخی هم پدر و مادر نبودند مقایسه کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ این پژوهش نشان داد افرادی که صاحب فرزند هستند در واقع شادتر از افرادی هستند که فرزندی ندارند اما تولد فرزندان دوم و سوم به هیچ وجه به شادی والدین نمی‌افزاید. همچنین بهره مندی از این شادی بین مادرها و پدرها متفاوت است. مادرانی که یک فرزند دارند تقریبا 20 درصد از زنان بدون فرزند شادترند، در حالی که شادی پدرها کمتر از مادرها است.مردانی که فرزند اول آنها پسر به دنیا می‌آید 75 درصد خشنودتر از پدرانی هستند که فرزند اول آنها دختر است. جنسیت فرزند اول برای مادران مهم نیست و شاید علت این است که زنان بهتر از مردان از همراهی با هر دو جنسیت دختر و پسر بهره مند می‌شوند. در واقع این طور به نظر می‌رسد که شادی مادرانی که فرزندان بیشتری دارند کمتراز مادرانی است که صاحب یک فرزند هستند، اگرچه هنوز هم مادرانی که فرزند بیشتری دارند نسبت به زنانی که فرزندی ندارند شادتر هستند. در واقع فرزند دار شدن حداقل برای یک بار جنبه حیاتی در شاد شدن دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha