مزایای افزودن میوه و سبزیجات به غذای خود را کشف کنید. این گروه غذایی چربی و کالری کمی دارند و در عین حال حاوی فیبر و دیگر مواد مغذی کلیدی می‌باشند.

سلامت نیوز: مزایای افزودن میوه و سبزیجات به غذای خود را کشف کنید. این گروه غذایی چربی و کالری کمی دارند و در عین حال حاوی فیبر و دیگر مواد مغذی کلیدی می‌باشند. بیشتر مردم باید بیش از ۳ لیوان- و برای برخی افراد تا ۶ لیوان- از سبزیجات و میوه‌ها را به صورت روزانه مصرف نمایند. سبزیجات و میوه‌ها تنها مزیت تغذیه‌ای ندارند. همچنین به رنگ، طعم و بافت غذای شما نیز می‌افزایند. راه‌های ابتکاری زیر را امتحان کنید تا غذاهایی سالم مصرف نمایید.

۱. کباب‌پز را روشن کنید
از کباب‌پز برای پخت سبزیجات و میوه‌ها استفاده کنید. می‌‎توانید قارچ، هویج یا سیب‌زمینی را روی سیخ کباب تهیه کنید. آن‌ها را با فرچه به روغن آغشته کنید تا خشک نشوند. میوه‌های کبابی مثل هلو، آناناس یا انبه طعمی عالی را به غذای شما می‌افزایند.

۲/ خوراک گوشت خود را معطر کنید
سبزیجات مخلوط مثل پیاز سرخ شده، نخودفرنگی، لوبیاچیتی یا گوجه فرنگی را به غذای خود اضافه کنید تا غذا عطر و طعم بیشتری بگیرد.

۳/ غذای ایتالیایی دوست دارید؟
سبزیجات بیشتری به ظرف پاستای خود اضافه کنید. کمی فلفل، اسفناج، لوبیاقرمز، پیاز یا گوجه گیلاسی به سس گوجه همیشگی خودتان اضافه کنید. سبزیجات به غذا بافت می‌دهند و حجم غذا را بدون افزودن بر کالری اضافه می‌کنند در نتیجه زود‌تر احساس سیری می‌کنید.

۴. در تهیه سالاد خلاقیت به خرج دهید
برای طعم بیشتر کمی هویج خرد شده، توت فرنگی، اسفناج، کرفس، تکه‌های پرتقال یا نخود شیرین به سالاد خود اضافه کنید.

۵. منوی سالاد فقط شامل انواع سالاد نیست
به عنوان دسر هنگام غذاخوردن خارج از خانه از منوی سالاد نوعی میوه خرد شده را انتخاب کنید. این به شما کمک می‌کند تا از دیگر دسرهای پخته شده که کالری بالایی دارند، اجتناب کنید.

۶. خود را با سرخ کردن سبزیجات سرگرم کنید
کاری جدید را امتحان کنید! سبزیجاتی مثل بروکلی، هویج، نخودفرنگی، قارچ یا لوبیاسبز را سرخ کنید تا بتوانید در کنار غذای خود یک افزودنی سریع و راحت داشته باشید.

۷. به ساندویچ خود سبزیجات اضافه کنید
در مورد ساندویچ‌ها سبزیجات، افزودنی‌هایی بسیار عالی هستند. از گوجه فرنگی ورقه شده، کاهو یا آووکادو در تهیه ساندویچ خود استفاده کنید.

۸. در تهیه مواد غذایی پختنی خلاقیت داشته باشید
به دستورهای غذایی مورد علاقه خود کمی سیب، موز، زغال اخته یا هلو اضافه کنید تا طعم و مزه بیشتری داشته باشد.

۹/ یک معجون میوه‌ای خوشمزه درست کنید
برای دسر، کمی توت فرنگی، زغال اخته یا تمشک را با موز منجمد و آب‌میوه ۱۰۰% طبیعی مخلوط کرده و یک معجون میوه‌ای خوشمزه درست کنید.

۱۰. رنگ و بوی تازه‌ای به املت‌هایتان بدهید
رنگ و طعم املت صبحگاهی خود را با افزودن سبزیجات بیشتر کنید. آن‌ها را خرد کرده و به تخم مرغ اضافه کنید. سبزیجات مختلف را با هم ترکیب کنید از جمله قارچ، اسفناج، پیاز یا فلفل دلمه‌ای.

منبع: سیبیتا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha