پزشكان در یك مطالعه جدید دریافته‌اند كه مصرف مكمل‌های حاوی اسیدهای چرب امگا - 3 می‌تواند موجب كاهش التهاب در سالمندان چاق و دارای اضافه وزن شود.

سلامت نیوز : این پزشكان در آزمایشات جدید خود متوجه شده‌اند كه مصرف مكمل‌های حاوی اسیدهای چرب امگا - 3 در كاهش خطر بروز التهاب در افراد میانسال سالم اما دارای اضافه وزن و نیز در افراد مسن‌تر و سالمند موثر است.

این پزشكان توصیه می‌كنند كه با توجه به یافته‌های فوق مصرف مداوم این مكمل‌ها می‌تواند به حفاظت و مراقبت از بدن در برابر برخی از بیماری‌ها و یا حتی درمان آنها كمك كند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این آزمایشات نشان داد چهارماه مصرف مداوم مكمل امگا - 3 موجب كاهش مقدار یك نوع پروتئین در خون می‌شود كه وجود آن در خون در واقع نشانه‌ای از وجود التهاب در بدن است. در حالی كه این مدت مصرف مكمل امگا - 3 به طور متوسط بیش از 10 درصد حجم پروتئین مزبور را در خون كاهش می‌دهد. همچنین مصرف امگا - 3 در كاهش میزان یك نشانگر التهابی دیگر در بدن موثر است. التهاب مزمن با بروز شمار زیادی از مشكلات جسمی و بیماریها شامل بیماری‌های قلبی – عروقی، دیابت نوع دوم، آرتریت و آلزایمر مرتبط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha