مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فهرست تعرفه‌های خدمات تصویربرداری سال 91 که از سوی انجمن رادیولوژی اعلام شد، غیرقانونی است.

سلامت نیوز : سجاد رضوی در پی اعلان تعرفه‌های خدمات تصویربرداری سال 91 از سوی انجمن رادیولوژی ایران ‌اظهار داشت: با استناد به مصوبه شورای عالی نظام پزشکی و توصیه به اجرای تعرفه های مذکور به عنوان ملاک قانونی همه مؤسسات رادیولوژی و مراکز تصویربرداری‌ و با توجه به ابلاغ قانون برنامه پنجم توسعه و مصوبه مجلس شورای اسلامی، تعیین تعرفه های پزشکی بخش خصوصی توسط سازمان نظام پزشکی لغو و به وزارت بهداشت و دولت برگردانده شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود:‌ با توجه به اینکه تعرفه‌های شورای عالی نظام پزشکی در سال جاری به صورت پیشنهاد و برای ارائه به شورای عالی بیمه تدوین شده است، اعلام ملاک قانون قرار گرفتن و ابلاغ آن توسط انجمن رادیولوژی امری غیر قانونی و تخلفی مضاعف است. مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت تأکید کرد:‌ ضرورت دارد انجمن رادیولوژی ایران در اسرع وقت نسبت به حذف لیست تعرفه‌های غیر قانونی از سایت آن انجمن اقدام و ملاک عمل در فعالیت های آن انجمن را، تبعیت از قوانین کشور منظور کنند. وی گفت:‌ معاونت های درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با مؤسسات رادیولوژی و مراکز تصویربرداری متخلف، مطابق با قانون و از طریق کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی برخورد می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha