رئیس مرکز پژوهشی آموزشی و درمانی مسیح دانشوری با عنوان این مطلب که بیماران پیوندی ماهانه پنج میلیون تومان بابت دارو هزینه می کنند، گفت: هر دو هفته یک عمل پیوند قلب و ریه در بیمارستان مسیح دانشوری انجام می‌شود.

سلامت نیوز : دکتر علی‌اکبر ولایتی روز یکشنبه در مراسم افتتاح بخش آنژیوگرافی بیمارستان مسیح دانشوری با اعلام اینکه هزینه‌های پس از پیوند قلب و ریه سنگین است در حالی که بیشتر بیماران ما افراد کم ‌بضاعت هستند، افزود: با توجه به این شرایط تاکنون از هیچ یک از بیماران پیوندی هزینه‌ای بابت عمل پیوند دریافت نشده و بخشهایی از این هزینه‌ها را وزارت بهداشت و خیرین تقبل کرده‌اند.

وی تاکید کرد: گاهی اوقات لازم است بیماران پیوندی ماهانه پنج میلیون تومان بابت داروهای پس از پیوند پرداخت کنند. البته خیرین در این زمینه‌ها نیز مساعدتهایی می‌کنند. از سوی دیگر فراهم‌آوری اعضای پیوندی نیز از اهمیت برخوردار است، این در حالی است که متاسفانه گاهی اوقات جلب رضایت خانواده‌های بیماران مرگ مغزی به طول می‌انجامد. علاوه بر آن باید به مواردی مانند هماهنگی وضعیت بدن دهنده و گیرنده نیز توجه شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ ولایتی در ادامه اظهارداشت: با توجه به آنکه این بیمارستان در شمال شهر تهران واقع شده است، بیماران افغانی که بیشتر آنان کم ‌بضاعت هستند، برای درمان به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند و تحت درمان قرار می‌گیرند.
وی گفت: در مرکز آنژیوگرافی بیمارستان مسیح دانشوری می‌توانیم تا بیش از پنج مورد آنژیو انجام دهیم. البته هنگام انجام عمل پیوند تا 16 نفر از استادان درگیر پیوند هستند، بنابراین نمی‌توانند به بخشهای دیگر مانند آنژیو برسند، با این حال این مرکز دارای این قابلیت است که روزانه تا پنج مورد آنژیوگرافی در آن انجام شود.
 
رئیس مرکز پژوهشی آموزشی و درمانی مسیح دانشوری تاکید کرد: هر دو هفته یک بار یک عمل پیوند قلب و ریه در بیمارستان مسیح دانشوری انجام می‌شود، بنابراین نیاز بود که مرکز آنژیوگرافی نیز در کنار مرکز پیوند قلب بیمارستان احداث شود که امروز شاهد افتتاح این بخش هستیم.وی گفت: برای راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی بیمارستان مسیح دانشوری تاکنون در مجموع حدود دو میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم.
 
ولایتی در زمینه تحقیقات انجام شده درباره پیوند نای به مری نیز افزود: بخشی از مری مبتلایان سرطان مری برداشته می‌شود و در پژوهشهایی که روی حیوانات انجام داده‌ایم می‌توانیم 6 سانتیمتر از نای را به جای مری قرار دهیم و تجربه در زمینه پژوهشهای حیوانی خوب بوده است اما با این حال لازم است تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود تا بتوانیم از کمیته اخلاق پزشکی اجازه انجام این کار را روی انسانها بگیریم.
 
رئیس مرکز پژوهشی آموزشی و درمانی مسیح دانشوری درباره کبد مصنوعی ادامه داد: هنوز این کار به مرحله عملیاتی نرسیده است و در مرحله آزمایشگاهی قرار دارد.ولایتی از دو برابر شدن اتاق عمل پیوند در بیمارستان مسیح دانشوری خبر داد و گفت: در حال حاضر 6 اتاق عمل پیوند در این مرکز درمانی در حال فعالیت است‌ اما در تلاش هستیم تعداد آنها به حداقل 12 اتاق عمل برسد.وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در آینده ساختمان مجزایی در بیمارستان مسیح دانشوری تاسیس شود تا پیوند اعضا در آن متمرکز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha