کشور عراق برای حل مشکل گرد و غبار ریزگردها، اقدامات عملی لازم را انجام دهد.

سلامت نیوز :  وزیر کشور گفت: عراق برای حل مشکل گرد و غبار باید وارد عمل شود و اراده مسئولان کشور ما نیز بر توسعه همکاری‌ها و حل این مشکل است.

مصطفی محمد نجار صبح یکشنبه در دومین روز از اولین اجلاس استانداران استانهای مرزی ایران و عراق که در کرمانشاه برگزار می‌شود، گفت: اراده مسئولین دو کشور نیز بر توسعه همکاریها است. وزیر کشور با بیان اینکه ایران برای توسعه همکاریهای بین دو کشور گام‌های ارزشمندی برداشته است، برنامه ریزی برای افزایش نقاط مرزی، تسهیل در صادرات و واردات و تردد زائرین و تجار را از جمله این اقدامات دانست. نجار گفت: حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته از مرز ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار گذشت که نسبت به سال ماقبل هشت درصد رشد داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛وی با تاکید بر توسعه همکاریهای استانهای مرزی، گفت: توسعه این همکاری‌ها و تفاهم نامه‌های اجرا شده بین استانداران استانهای مرزی نقش بسزایی در توسعه همکاریهای ظرفین داشته است. نجار به پتانسیل‌های بالای بخش خصوصی کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: این بخش جهت مشارکت در بازسازی عراق، اجرا پروژه‌های مختلف در این کشور، صدور خدمات فنی مهندسی و حضور در مناقصات برگزار شده در عراق آمادگی دارد. وزیر کشور با بیان اینکه برخی بازارچه‌های مرزی به علت فراهم نبودن زیرساخت‌ها غیرفعال است، خواستار فراهم نمودن زیرساخت‌ها از سوی طرف عراقی شد. وی همچنین با اشاره به دو توافق نامه حمل و نقل کالا و مسافر و توافق نامه سه جانبه ایران، عراق، سوریه در زمینه ترانزیت کالا از طریق عراق به سوریه که سال گذشته منعقد شد، خواستار اجرایی شدن این توافقات در آینده نزدیک شد.

نجار به موضوع ریزگرد‌ها نیز اشاره کرد و خواستار آن شد طرف عراقی برای حل این مشکل اقدامات عملی لازم را انجام دهد. وی در بخش دیگری از سخنانش این نشست را نمادی از همکاریهای دو جانبه بین دو کشور دانست و گفت: دستاوردهای این اجلاس می‌تواند به دیگر استان‌ها هم سرایت کند. نجار افزود: ابتکار این نشست که به میزبانی استانداری کرمانشاه برگزار شد می‌تواند شروعی برای به فعل درآوردن ظرفیت‌های طرفین برای توسعه همکاری‌ها باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha