لزوم اجرای حق تعرفه فنی در داروخانه‌ها در پی مسئولیت پزشك داروساز در داروخانه‌های كشور احساس می‌شود.

دكتر مژدهی، رئیس شورای عالی داروخانه‌ها به باشگاه خبرنگاران گفت: در پی اعلام حق تعرفه فنی از طرف سازمان نظام پزشكی، داروسازان از تعرفه‌های اعلام شده رضایت كافی را ندارند كه باعث اعتراض همكاران داروساز و انجمن داروسازان شده است.
وی افزود: از سالیان گذشته در داروخانه‌های كشور وجهی به عنوان تعرفه حق فنی تعریف شده بود، بنابراین داروخانه‌ها مجهز شدند تا در قبال مسئولیت فنی خود برای تحویل دارو، رقمی را علاوه بر قیمت داروهای تحویلی به بیماران دریافت كنند.
دكتر مژدهی تاكید كرد: هر مسئولیت كه به داروساز مسئول فنی داروخانه واگذار می‌شود، وی را در قبال جان و سلامتی بیمار متعهد می‌كند، حقی را برای وی طلب می‌كند باید متناسب با بزرگی و اهمیت مسئولیت واگذاری باشد.
*ضرورت وجود حق تعرفه فنی در داروخانه‌ها
همچنین دكتر واقفی، دبیر انجمن علمی داروسازان كشور در ادامه افزود: بدیهی است بر اساس تمامی قوانین و آئین نامه‌های موجود درستی تمام مراحل دارویی و درمانی كه در داروخانه‌ها صورت می‌گیرد بر عهده مسئول فنی بوده و در صورت وجود هرگونه تخلف و آسیب به سلامتی و جان بیماران باید به وزارت بهداشت و درمان و مراجع قضایی پاسخگو باشد.
وی گفت: هم اكنون وجود هزینه جزئی برای خدمت داروساز مسئول فنی در مقابل وظیفه سنگینی كه بر دوش دارد امری ضروری است، همچنین كیفیت ارائه خدمات در داروخانه‌ها در ماهیت حق فنی دخالت دارد نه در موجودیت این امر.
وی تصریح كرد: آنچه هم اكنون به عنوان بهای دارو به داروخانه‌ها از سوی بیماران پرداخت می‌شود، درآمد مشروع ناشی از سرمایه‌گذاری بوده و هیچ ارتباطی با عملكرد فنی و مسئولیت فرد داروساز مسئول فنی ندارد و نباید این وجه را به ازای مسئولیت خطیر مسئول فنی داروخانه در نظر گرفت.
دكتر واقفی افزود: داروسازان ضمن رد پیشنهاد حذف تعرفه فنی از نسخ دارویی كمتر از 4 هزار ریال را دارند، همچنین ارائه خدمات دارویی زیر مبلغ چهار هزار ریال و بالاتر حقی را برای داروساز مسئول فنی داروخانه به عنوان حق فنی می‌طلبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha