با توجه کنترل‌هایی که توسط سازمان دامپزشکی بر روی شیر خام صورت می‌گیرد خوشبختانه شیر‌های تولیدی بار میکروب‌هایشان طی چند سال اخیر کاملا کاهش پیدا کرده و هیچ ماده دیگری به شیر و فرآورده‌های لبنی اضافه نمی‌شود.

سلامت نیوز : مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی گفت: معاونت‌های غذا و دارو به صورت ادواری از کلیه واحدهای تولید کننده فرآورده‌های لبنی بازدید کرده و پس از نمونه برداری، به آزمایشگاه‌ها ارسال می‌کنند که در صورت وجود هر گونه موردی، برخورد قانونی اعمال می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ وحید صادقیان، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس کنترل‌های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو شیرهایی که تولید کارخانجات مجاز فرآوده‌های های لبنی هستند به دلیل اینکه پروانه ساخت و بسته بندی از وزارت بهداشت می‌گیرند موظف هستند ضوابط خاصی را رعایت کنند. وی با بیان اینکه طی سه مرحله بر روی فرآورده‌های لبنی کنترل صورت می‌گیرد، ‌گفت: مسئول فنی واحد تولیدی، هنگامی که شیر خام وارد کارخانه لبنی می‌شود نظارت‌های خود را تا مرحله‌ای که شیر فرآوری شده و به قسمت عرضه ارائه می‌شود، ادامه می‌دهد. مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی تصریح کرد: در قسمت دیگر بحث نظارت، معاونت‌های غذا و دارو هستند که به صورت ادواری از کلیه واحدهای تولید کننده فرآورده‌های لبنی بازدید کرده و پس از نمونه برداری، به آزمایشگاه‌ها ارسال می‌کنند که در صورت وجود هر گونه موردی، برخورد قانونی اعمال می‌شود.

صادقیان ادامه داد: در مرحله بعد، کلیه کار‌شناسان دانشگاه‌ها غیر از بازدیدهای ادواری در قالب یک مشتری فرآورده‌های لبنی را از محل عرضه خریداری کرده و ویژگی‌های آن را در سطح عرضه بررسی و با ویژگی‌هایی که در سطح تولید نمونه برداری شده مطابقت می‌دهند. وی تأکید کرد: با توجه کنترل‌هایی که توسط سازمان دامپزشکی بر روی شیر خام صورت می‌گیرد خوشبختانه شیر‌های تولیدی بار میکروب‌هایشان طی چند سال اخیر کاملا کاهش پیدا کرده و هیچ ماده دیگری به شیر و فرآورده‌های لبنی اضافه نمی‌شود. مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی خاطرنشان کرد: وجود مواد اضافی در شیر به دلیل اینکه طعم شیر را عوض می‌کند کاملا قابل پیگیری بوده و کار‌شناسان با یک تست ساده در آزمایشگاه می‌توانند آن را بررسی کنند بنابراین کلیه فرآورده‌های لبنی که از وزارت بهداشت و درمان پروانه ساخت و بسته بندی دریافت کرده‌اند با کنترل‌های دقیق وارد بازارمی شوند. وی در پایان ابراز داشت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف و موردی که نیاز به بررسی داشت می‌توانند به معاونت‌های غذا و دارو گزارش دهند تا بررسی‌های لازم بر روی آن صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha