به گفته محققان عوارض جانبی داروهای كورتیزون را با كمك یك تغذیه مناسب می توان كاهش داد و حتی از بروز آن جلوگیری كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری آلمان به گفته متخصصان آلمان افرادی كه به طور منظم داروی كورتیزون مصرف می كنند باید مراقب خاصیت افزایش دهنده اشتهای این دارو باشند و زیاد غذا نخورند.
بنابراین گزارش؛ افرادی كه داروی كورتیزون مصرف می كنند باید پروتئین كافی مصرف كنند و میزان مصرف چربی خود را كاهش داده زیرا كورتیزون باعث افزایش میزان چربی خون می شود. علاوه بر این مصرف دوزهای بالای كورتیزون باعث ترشح نمك در بدن می شود كه از عوامل افزایش فشار خون است و به همین دلیل افراذد مصرف كننده این دارو باید غذاهای كم نمك بخورند.
بر اساس این گزارش؛ مصرف مداوم كورتیزون باعث كاهش تراكم استخوام ها و پوكی استخوان می شود و به همین دلیل این افراد باید كلسیم و ویتامین دی فراوان مصرف كنند.
همچنین؛ محققان تاكید كردند بهتر است داروهای حاوی كورتیزون بین ساعت شش تا هشت صبح مصرف شوند زیرا در این ساعات میزان كورتیزون ساخته شده در خون بدن بالاست و به همین دلیل میزان بالای این ماده صدمات كمتری به بدن و ارگانیسم بدن وارد می كند.
این گزارش حاكی است؛ افرادی كه داروی حاوی كورتیزون مصرف می كنند و در حال درمان با این دارو هستند نباید به طور ناگهانی مصرف این دارو را قطع كنند زیرا باعث بروز اختلال در گردش خون و بروز شوك در فرد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کامیار مرتضوی ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
    0 0
    بنظر من بی نظیراست ! اطلاع رسانی خیلی خوبی است. با سپاس کامیار مرتضوی