دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 51308

تاثیر فلز سرب بر روی جنین بسیار بیشتر از افراد بزرگسال است و به همین دلیل خانم‌های باردار نباید از این ماده استفاده كنند.

زنان باردار از رژ لب استفاده نكنند
سلامت نیوز : مدیر اداره نظارت مواد غذایی، آرایشی، بهداشتی معاونت غذا و داروی هرمزگان گفت: آلودگی ناشی از فلز سرب در مواد آرایشی غیر مجاز بسیار خطر ناك تر است و بسیاری از مواد آرایشی غیر مجاز دارای فلز سرب زیاد هستند.

مریم السادات موسوی زاده با اشاره به خطرناك بودن سرب در مواد آرایشی غیرمجاز اظهار كرد: سرب ماده سمی است كه در سامانه اعصاب تاثیر می گذارد و سبب كاهش یادگیری و ایجاد اختلالات رفتاری كاهش بهره هوشی در افراد می شود.به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ وی با هشدار به استفاده مواد آرایشی غیر مجاز در زنان باردار بیان كرد: زنان باردار اگر از مواد آرایشی استفاده كنند سرب از جفت عبور می كند و وارد مغز جنین می شود و از رشد و تكامل جنین جلوگیری می كند.موسوی یادآور شد: با توجه به اینكه بیشتر رژ لب‌های موجود در بازار حاوی سرب هستند و این ماده برای جنین بسیار خطرناك است، به خانم‌های باردار توصیه می‌شود از رژ لب استفاده نكنند، زیرا استفاده از آنها سلامتی جنین را به خطر می اندازد.مدیر اداره نظارت مواد غذایی، آرایشی، بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان اضافه كرد: با توجه به اینكه فلز سرب در همه رژ لب‌ها وجود دارد، به خانم‌های باردار توصیه می‌شود در دوران بارداری در حد امكان از این ماده آرایشی استفاده نكنند. اگر چه سرب موجود در رژ لب بسیار اندك است، ولی همین میزان كم نیز خطرناك است. در برخی از رژلب های غیر مجاز سرب بیش از حد استاندارد استفاده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha