نانوتکنولوژی که به کاهش زمان چسبندگی ایملپنتهای دندانی با استخوان فک در بیماران منجر می شود در ایمپلنتهای گروه علمی ITI مورد استفاده قرار گرفته است.

بکارگیری نانوتکنولوژی در ساخت ایمپلنتهای ITI

دکتر غلامحسین ادهم رئیس سومین همایش ایمپلنتهای دندانی ITI در جریان برگزاری این همایش در رشت گفت: زمان چسبندگی ایمپلنت به استخوان فک بیمار در گذشته 306  ماه بود که امروزه با استفاده از فناوری نانو در ساخت ایمپلنت، این زمان به 3 هفته کاهش پیدا کرده و در این شرایط استفاده از دندانها و وارد کردن نیروهای جونده در دهان بیمار در زمان کوتاهتر و با موفقیت بیشتری صورت می گیرد.

مدیر گروه جراحی فک و صورت دانشکده علوم پزشکی گیلان گفت : میزان موفقیت در کاربرد ایمپلنت در شرایطی که بیمار دندان های خود را از دست داده باشد به شرایطی چون نوع و کیفیت ایمپلنت ها، مهارت جراح، رعایت بهداشت توسط بیمار و انتخاب بیمار از نظر وضع سلامت دهان و چشم وی بستگی دارد و در بهترین شرایط تا 98 درصد شاهد موفقیت در استفاده از این روش هستیم و اگر بیمار توانایی نگهداری ایمپلنت را دارا بوده و مشکل سیستمیک و بیماری خاصی نداشته باشد عصر ایمپلنت نامحدود است.

دکتر ادهم استفاده از ایمپلنت را یک کار کاملا درمانی دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد فرهنگ استفاده از این تکنولوژی نوین در تامین سلامت دندان بیماران در جامعه نیاز به حمایت مراکز بیمه جهت تامین هزینه های آن دارد و باید تاکید کرد تغییر نگرش در این زمینه الزامی است چرا که استفاده ازایمپلنت یک درمان است نه صرفا تامین زیبایی برای بیمار.

سومین همایش ایمپلنت های دندانی ITI با حضور بیش از 200 نفر از اساتید و متخصصان دانشگاههای علوم پزشکی و دندانپزشکی سراسر کشور 14 و 15 تیر ماه در شهر رشت برگزار شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha