جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینكه در برخی از سازمان‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به صورت سازمانی از آرایش و كراوات استفاده می‌شود، گفت: به روسای بیمارستان‌ها چند روزی فرصت داده می‌شود تا نسبت به جمع‌آوری این مسئله اقدام كنند.

سلامت نیوز : سردار احمدرضا رادان ظهر دوشنبه در حاشیه حضور در مركز نظارت همگانی نیروی انتظامی (197) در پاسخ به سئوالی مبنی بر استفاده برخی از كارمندان سازمان‌ها و بیمارستان‌های خصوصی از كراوات و آرایش‌های غلیظ گفت: رسما اعلام می‌كنم كه پلیس حتما با بخشی از سازمان یا بیمارستان خصوصی كه از آرایش و كراوات به صورت سازمان یافته استفاده می‌كند، برخورد می‌كند.

وی با بیان اینكه كراوات ترویج نمادغرب است، گفت: اگرچه پیش از این نیز به صورت مكتوب اعلام كرده‌ایم اما بار دیگر و همین‌جا به روسای بیمارستان‌ها اعلام می‌كنم كه آن بخشی كه به صورت سازمان یافته افراد از آرایش غلیظ یا كراوات استفاده می‌كنند، برخورد خواهد شد.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ رادان با بیان اینكه گاها برخی از كارمندان مجبور به استفاده از كراوات در آن سازمان یا بیمارستان می‌شوند، گفت: اگر این افراد از زدن كراوات اجتناب كنند یا از دریافت حقوق یا استخدام بهره‌مند نمی‌شوند.وی با بیان اینكه روسای بیمارستان‌ها و سازمان‌ها چند روز فرصت دارند تا نسبت به جمع‌آوری این پدیده اقدام كنند، گفت: گاها نیز دیده شده كه خود فرد مایل به استفاده از كراوات است، كه این سازمانی نیست و انشاءالله خود فرد كلاه خود را قاضی كند كه استفاده از این نمادغربی خوب یا بد است.جانشین فرمانده ناجا با بیان اینكه در برخی از سازمان‌ها آرایش جزو ابلاغات مسئولان است، گفت: برای بیمارستان‌ها نظام ارزشیابی وجود دارد، چطور می‌شود مسئولان در این نظام ارزشیابی به همه چیز توجه كنند به غیر از این موضوعات اساسی.

بار دیگر مصادیق بدپوششی اعلام شد

برای مصادیق بدپوششی پیامك ساخته‌اند

به گزارش ایسنا، رادان در پاسخ به سئوالی مبنی بر انتقادات مردمی ناشی از مطلع‌نبودن از مصادیق بدحجابی گفت: مصادیق از بس اطلاع‌رسانی‌ شده است، گاهی نیز برایش پیامك‌هایی می‌سازند، اما بار دیگر برای كسانی كه اطلاع دقیقی از مصادیق ندارند، عنوان می‌كنم كه در بحث پوشش، لباس‌های تنگ و چسبان، مانتوهای كوتاه كه تا سر زانو مد نظر پلیس است، مانتوها و لباس‌های آستین كوتاه و شال و روسری كه موی سر از دو طرف آن نمایان باشد.

وی با بیان اینكه در بحث شال و روسری یك نكته وجود دارد، گفت: گاها افراد تصور می‌كنند كه اگر موهایشان از دو طرف شال مشخص نباشد، اما موهای خود را از یك طرف به بیرون شال بیندازند، این مسئله جزء مصادیق بدحجابی نیست كه باید در پاسخ به این افراد گفت، تغییر نوع آرایش مو به منزله رفع مصداق‌ها نیست و حتما در این مورد به افراد بدحجاب تذكر داده می‌شود.

رادان افزود: اگر بدحجابان نتوانند در محل مسئله مورد تذكر را رفع كنند، توسط ماموران به پایگاه پلیس امنیت منتقل و سابقه‌ای برای این افراد منظور می‌شود.

جمع‌آوری دستگاه‌های صوتی، خودروهای دارای آلودگی صوتی

رادان در مورد آلودگی صوتی برخی خودروها نیز گفت: برخی افراد با نصب سیستم صوتی و ساب روی اتومبیل‌های خود موجب نگرانی، مخدوش‌شدن ذهن و آزار و اذیت مردم می‌شوند كه پلیس ضمن آن كه نسبت به متوقف‌كردن خودروی آنان اقدام می‌كند، آنان را به مراجع قضایی معرفی و دستگاه صوتی را نیز جمع‌آوری می‌كنند.

برخورد با مزاحمان نوامیس یكی از اولویت‌های پلیس

وی در مورد فعالیت برخی از مزاحمان نوامیس گفت: قطع به یقین پلیس نباید اجازه فعالیت و حضور این افراد را بدهد و برخورد با مزاحمان نوامیس اگرچه در اولویت قرار دارد، اما بار دیگر برخورد جدی با مزاحمان نوامیس در تهران بزرگ را ابلاغ می‌كنم.

به گفته رادان پلیس علی‌رغم تمامی ناملایماتی كه در راستای اجرای طرح امنیت اخلاقی داشته است، بسیار جدی بوده و كوتاه نمی‌آید.

شمال كشور حیاط خلوت ناهنجاری‌ها نیست

جانشین فرمانده ناجا گفت: طرح امنیت اخلاقی شامل برخورد با بدپوششی، مزاحمان نوامیس، اراذل اوباش، موادفروشان خرد و جمع‌آوری دیش‌های ماهواره است كه با آغاز فصل تابستان طرح سالم‌سازی دریا نیز به این طرح پیوست شده است.

وی در مورد طرح سالم‌سازی دریا نیز گفت: پلیس در راستای اجرای این طرح بسیار جدی است و شمال كشور حیاط خلوت انجام ناهنجاری‌ها نیست.

رادان با بیان اینكه اگر همه دستگاه‌ها در اجرای راهكارهای طرح عفاف و حجاب پای كار بودند، بسیار سریع‌تر این مسئله‌ها حل می‌شد، گفت: اگرچه ما منتظر نمی‌مانیم و اقدامات خود را انجام می‌دهیم.

جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر نحوه برخورد ماموران گشت امنیت اخلاقی با بدپوششان، گفت: اگر همكاران ما در هنگام اجرای طرح می‌گویند كه دستور داریم، بله ماموران ما خودسر كاری را انجام نمی‌دهند.

وی افزود: ماموران ما باید افرادی را كه دستگیر می‌شوند بر اساس مجوزی كه در اختیار دارند به واسطه تعیین سابقه انتظامی به پایگاه منتقل كنند.

رادان در مورد ایجاد سابقه انتظامی برای بدپوششان گفت: منظور مدركی مبنی بر نوع پوشش فرد دستگیر شده است. بنابراین هر فردی احساس می‌كند نوع پوشش جزء مصادیق بدحجابی نبوده است و بی‌جا دستگیر شده، اعلام كند و من قول می‌دهم این مسئله را پیگیری و اگر واقعا جزء مصادیق نبود، ضمن عذرخواهی و دلجویی از این فرد با پرسنل برخورد می‌كنیم.

به گفته وی افراد می‌توانند انتقادات خود را از طریق مركز نظارت همگانی ناجا به شماره تلفن 197 اعلام كنند.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به پلمپ یكی از نمایشگاه‌ها گفت: پلیس مجبور شد به خاطر وضعیت پوشش غرفه‌داران، بخشی از این نمایشگاه را پلمپ كند و بررسی‌های پلیس نشان داد كه این غرفه‌داران اساسا از چند شركت خاص آمده بودند و یك سازماندهی در نوع بدپوششی آنان شكل گرفته بود.

 رادان با بیان اینكه لباس و آرایش این غرفه‌داران سازمان یافته و بسیار نامناسب بود، گفت: پوشش این افراد بر اساس سلیقه سازمانی بود كه شركت‌ها شناسایی و برخورد قانونی با آنان انجام گرفت.

وی در خصوص فعالیت برخی شركت‌های زیرزمینی و استفاده ابزاری این شركت‌ها از زنان گفت: در برخی شركت‌ها به زنان حقوق اندك و حتی زیر خط تعیین شده قانون كار تعلق می‌گیرد و پس از آن نیز وقیحانه از آنان می‌خواهند به واسطه آرایش یا روابط عمومی بالا، حقوق آنان را افزایش دهند.

رادان با بیان اینكه فاجعه بالاتر این است كه این افراد آنقدر وقیح شده است كه در جراید رسمی اطلاعیه جذب می‌زنند، گفت: درج اطلاعیه‌‌هایی با مضمون دختری با اندام مناسب و روابط عمومی بالا به چه معنا است؟

وی افزود: پلیس به شدت با این پدیده برخورد و با هماهنگی‌های قضایی برای رفع دغدغه مردم عمل می‌كنیم.

رادان در پاسخ به چرایی حضور آقایان در طرح امنیت اخلاقی گفت: حضور ماموران پلیس مرد در هنگام اجرای طرح امنیت اخلاقی به واسطه حمایت از زنان پلیس است و این حمایت قطعی است اما این مردان پلیس وظایف دیگر از جمله برخورد با پسران بدپوشش، آلودگی صوتی و مزاحمت نوامیس را نیز بر عهده دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha