رییس كل نظام پرستاری گفت: نمایندگان مجلس نهم نسبت به راه‌اندازی فراكسیون پرستاران در مجلس اعلام آمادگی كردند و امیدواریم با مدیریت صحیح این امر محقق شود.

سلامت نیوز : غضنفر میرزابیگی در نشست مشترك نمایندگان مجلس با اعضای هیات مدیره‌های نظام پرستاری كه صبح امروز در مركز همایش‌های رازی برگزار شد، افزود: به شدت با كمبود نیروی پرستار مواجه هستیم و در حال حاضر نیم نفر به ازای هر طرح در 24 ساعت پرستار موجود است و در این شرایط در شیفت‌ روزهای تعطیل و حتی عصر گاهی اوقات یك پرستار مسئول رسیدگی به 35 تا 40 بیمار است.

رییس كل نظام پرستاری با بیان اینكه لازم است برای جبران كمبود نیروی پرستار اقدام عاجلی انجام دهیم، تاكید كرد: لازم است مجلس در مورد سیاست‌گذاری در زمینه پزشك خانواده، شورای عالی بیمه و موارد دیگر پرستاران را دخیل كنند. این در حالی است كه در حال حاضر عرصه صف و ستاد با یكدیگر تناسبی ندارد.رییس كل نظام پرستاری افزود: سالانه از 163 رشته پزشكی دانشجویان فارغ‌التحصیل می‌شوند و 30 تا 40 هزار دانشجو از رشته‌های مختلف در كشور تحصیلات خود را به پایان می‌رسانند، ولی مدیریت نظام سلامت بر عهده یك گروه خاص است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ میرزابیگی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اظهار كرد: در حال حاضر 140 هزار نفر در رشته پرستاری شاغل هستند و 80 هزار نفر آنان در بخش‌های دولتی و 60 هزار نفر آنان در بخش‌های دیگری مانند تامین اجتماعی و نیروهای مسلح فعالیت می‌كنند و بر اساس آخرین اطلاعات موجود 123 هزار پرستار، عضو سازمان نظام پرستاری هستند.وی تاكید كرد: اعضای هیات مدیره سازمان نظام پرستاری به روشی غیرسیاسی انتخاب می‌شوند، اما ما از راهكارهای سیاسی نیز استفاده می‌كنیم. به عنوان نمونه از نمایندگان حامی پرستاران حمایت می‌كنیم.

وی تصریح كرد: گاهی اوقات حساب شده تندروی می‌كنیم ولی به بیگانگان اجازه سوء استفاده نمی‌دهیم.وی با اشاره به قوانین تصویب شده در زمینه پرستاری گفت: تنها دو بند قانون ارتقای بهره‌وری به خوبی اجرا شده است و قانون تعرفه‌گذاری هنوز به اجرا درنیامده است. اما مجلس می‌تواند از رفتارهای نظارتی خود در زمینه قطره‌چكانی اجرا شدن قوانین و اجرا نشدن برخی دیگر از آنها استفاده كند.

اراده جدی برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری وجود ندارد

میرزابیگی تاكید كرد: اراده جدی برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری از سوی برخی از مسئولان وجود ندارد و قوانین مربوط به پرستاری مانند قانون تعرفه‌گذاری با تاخیر اجرا می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha