رئیس جمعیت هلال احمر گفت:‌ متأسفانه به علت كمبود امكانات پیشرفته برای درمان سوختگی در كشور اكثر بیماران دچار سوختگی با درصد بالا به خصوص اقشار كم درآمد محكوم به مرگ هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس، مسعود خاتمی،‌ عصر پنج‌شنبه در همایش خیرین بیمارستان موقوفه نور افشار در نیاوران ‌افزود:‌ متأسفانه یكی از مهم‌ترین حوادث در كشور ما سوختگی است كه امكانات محدودی برای خدمت‌رسانی به این حادثه‌دیدگان در كشور داریم به همین علت جمعیت هلال احمر این نوع حوادث را جزء حوادث غیر‌مترقبه می‌داند و رسیدگی به این بیماران را وظیفه خود می‌داند.
وی ادامه داد:‌ بیماستان سوختگی نور افشار موقوفه مرحوم ابوالحسن نور افشار است كه در سال 1339 به جمعیت شیر و خورشید سرخ آن زمان وقف شد و تا سال 55 محل كمك به بیماران مفلوج و ارائه خدمات ارتوپدی، توانبخشی و طب فیزیكی بود، بعد از انقلاب در زمانی كه مرحوم سامی وزیر بهداری بود به بیمارستان عمومی تبدیل شد كه خدمات در خور توجهی هم به مجروحان جنگ داشت.
وی گفت:‌ بعد از جنگ نیز این مركز به جانبازان جنگ تحمیلی خدمت رسانی می‌كرد و از سال 72 خدمت رسانی به جانبازان و بیماران موجی و اعصاب و روان در این مركز انجام می‌شد.
خاتمی افزود: از حدود دو سال پیش پس از حادثه آتش سوزی مسجد ارگ این مركز دوباره به جمعیت هلال احمر واگذار شد و قرار است به همین انجمن خیریه حمایت از بیماران سوختگی به یك مركز تخصصی و فوق تخصصی سوختگی در كشور تبدیل شود كه جمعیت هلال احمر نیز در بازسازی این مركز به این انجمن كمك می‌كند.
وی گفت:‌ امیدواریم با كمك خیرین شاهد افتتاح هر چه زودتر این بیمارستان باشیم تا خدمات مطلوب و استانداردی در این مركز به افراد دچار سوختگی به خصوص افراد بی بضاعت ارائه شود به خصوص اینكه قرار است وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی نیز كادر تخصصی این مركز را تامین كند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha