رییس شورای عالی نظام پرستاری گفت: قانون ارتقای بهره‌وری به صورت نیم‌ بند و به عنوان كاهش ساعت كاری پرستاران اجرا می‌شود، این در حالی است كه بازنشستگی پیش از موعد و موارد دیگر از جمله اهداف این قانون بوده است.

سلامت نیوز :  یعقوب جعفری در نشست مشترك نمایندگان مجلس با اعضای شورای عالی و اعضای هیات مدیره‌های سازمان نظام پرستاری، افزود: قانون ارتقای بهره‌وری هنوز به طور كامل اجرایی نشده است و متاسفانه بیشتر تحت عنوان قانون كاهش ساعت كاری مطرح می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاكید كرد: با وجود آن كه پنج سال از تصویب قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری می‌گذرد، این قانون به صورت آزمایشی در ماه‌های اخیر در دو بیمارستان استان تهران و یك بیمارستان استان اصفهان، اجرا می‌شود. در این شرایط لازم است نمایندگان مجلس نظارت بیشتری بر اجرای قوانین پرستاران داشته باشند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی با اشاره به وضعیت عضویت پرستاران در نظام پرستاری اظهار كرد: در حال حاضر الزامی برای عضویت پرستاران در سازمان نظام پرستاری وجود ندارد، اما امیدواریم این قانون اصلاح شود و هویت پرستاران در سازمان نظام پرستاری الزامی شود.رییس شورای عالی نظام پرستاری تاكید كرد: طبق قانون اساسی نمایندگان وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین را دارند. نمایندگان مجلس‌های دوره‌ ششم، هفتم و هشتم در زمینه تصویب قوانین تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و ارتقای بهره‌‌وری مساعدت كردند. اما در حال حاضر باید به سرنوشت این قوانین تصویب شده بیندیشیم و آن را دنبال كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha