یک روانشناس بالینی با بیان اینکه بدون مشاوره‌های روانشناسی اختلالات جنسی افراد درمان نمی‌شود، گفت: با توجه به اینکه درمان مشکلات جنسی افراد نیازمند نسخه‌های چند تخصصی و چندرشته‌ایست نمی‌توان بدون حضور متخصصان مرتبط ، درمان و نسخه‌ای برای اختلالات جنسی تنظیم کنیم.

سلامت نیوز : دکتر رسول روشن در گفت وگو با ایسنا ، نقش علم روانشناسی را در پزشکی و درمان تمامی بیماری‌ها موثر دانست و افزود: امروزه با پیشرفت‌های صورت گرفته در تمامی ابعاد علمی و پزشکی نقش روانشناسی در پیشرفت روند بهبودی و درمان انواع بیماریها بسیار پررنگ و قابل توجه است.

وی در ادامه با بیان اینکه درمان مشکلات، اختلالات و بیماریهای جنسی ارتباط بسیار تنگاتنگی با علم روانشناسی دارد، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از پزشکان مسائل اختلالات و مشکلات جنسی را به عامل فیزیولوژیکی مرتبط می‌کنند در صورتی که بیش از 50 درصد اختلالات جنسی ریشه روانشناسی دارد و بدون توجه به مسائل روانی بیمار، مشکلات جنسی افراد قابل درمان نیست.

دکتر روشن با اشاره به اینکه تامین سلامت جنسی افراد در گروی تامین سلامت روانی افراد و جامعه است، تاکید کرد: با توجه به اینکه باورها، نگرش و فرهنگ خانواده‌ها در نوع روابط جنسی افراد موثر است بنابراین روانشناسی با تخصص در ریشه یابی علل و نوع اختلال می‌تواند در حین درمان مشکلات جنسی افراد، آموزش‌های صحیح سلامت جنسی را نیز به آنها ارائه دهد.

این روانشناس بالینی ادامه داد: مشکلی که روانشناسان در جامعه در درمان اختلالات جنسی به آن برخورد می‌کنند این است که بسیاری از بیماران و مراجعان به دلیل باورهای نادرست ناشی از تربیت و آموزش‌های غلط، عمل جنسی را یک عملی حیوانی و کثیف تلقی می‌کنند وقتی که افراد با این تلقی ازدواج می‌کنند نمی‌توانند از روابط جنسی خود لذت ببرند درنتیجه در روابط جنسی خود با مشکل مواجه می شوند.

وی همچنین اختلال عملکردی را بیشترین اختلال جنسی و مراجعان به کلینیک‌ها دانست و اظهار کرد: بسیاری از افراد به دلیل اضطراب عملکردی در روابط جنسی خود، نمی‌توانند یک رابطه درست برقرار کنند به طوری که به توانمندی‌های خود در روابط جنسی شک دارند که روانشناسی با آموزش‌های صحیح این مشکلات را برطرف خواهند کرد.

دکتر روشن در پایان با تاکید بر اینکه درمان اختلالات جنسی یک درمان چند تخصصی و چند رشته‌ای است، گفت: با توجه به اینکه درمان مشکلات جنسی افراد نیازمند نسخه‌های چند رشته‌ای و چند تخصصی است نمی‌توان بدون حضور روانشناسان، متخصصان زنان و زایمان، کارشناسان مذهبی، ارولوژیست‌ها و غیره درمان و نسخه‌ای برای اختلالات جنسی تنظیم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha