در یك آزمایش جدید معلوم شد تماس جنین با ویروس اچ آی وی در رحم مادر خطر بروز ناشنوایی را پس از تولد و در سنین نوجوانی افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز :  این یافته حاصل مطالعه روی بیش از 200 كودك و نوجوان 7 تا 16 ساله است كه در دوران جنینی و پیش از تولد در تماس با ویروس ایدز بوده‌اند، پس از تولد تست اچ آی وی در 60 درصد این كودكان مثبت بوده است سپس تست شنوایی روی این كودكان انجام گرفت.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، متخصصان شبكه مطالعاتی انستیتوهای ملی سلامت آمریكا به سرپرستی موسسه ملی سلامت كودك و رشد انسان در این ارزیابی‌ها متوجه شدند بین 9 تا 15 درصد از كودكانی كه آلوده به ویروس ایدز بودند با مشكل ناشنوایی مواجه می‌شدند و هم چنین 5 تا 8 درصد از كودكانی كه خودشان آلوده به اچ آی وی نبودند اما مادرانشان حامل این ویروس بودند، در معرض خطر ناشنوایی قرار داشتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این متخصصان می‌گویند: آمارها نشان می‌دهد كه در جمعیت كلی كودكان، اطفالی كه آلوده به ویروس اچ آی وی هستند حدود 200 تا 300 درصد بیشتر با خطر ناشنوایی مواجهند.در مطالعات قبلی نیز معلوم شده بود كودكانی كه به این ویروس آلوده هستند بیشتر با خطر ابتلا به عفونت‌های گوش میانی مواجهند و تكرار موارد ابتلا به عفونت گوش میانی از عوامل موثر در بروز ناشنوایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha