رییس اداره مواد و داروهای مخدر سازمان غذا و دارو با اشاره به عدم استقبال از شربت‌های تریاك در مراكز ترك اعتیاد، گفت: تاریخ مصرف این داروهای تولید شده، 2 ماه دیگر به اتمام می‌رسد و هزینه 4 میلیارد تومانی بر دوش كارخانه تولیدكننده و دانشگاه‌ها تحمیل می‌كند.

سلامت نیوز : رییس اداره مواد و داروهای مخدر سازمان غذا و دارو با اشاره به عدم استقبال از شربت‌های تریاك در مراكز ترك اعتیاد، گفت: تاریخ مصرف این داروهای تولید شده، 2 ماه دیگر به اتمام می‌رسد و هزینه 4 میلیارد تومانی بر دوش كارخانه تولیدكننده و دانشگاه‌ها تحمیل می‌كند.

دكتر مهدی سلیمانجاهی درگفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینكه شربت تریاك در مقایسه با متادون، دوره ترك كوتاه‌تری دارد و داروی به نسبت سالم‌تری است، اظهار كرد: بیماران مشكلی با این دارو ندارند، اما به نظر می‌رسد مراكز ترك اعتیاد به علت مسائل مالی از این دارو استقبال نكرده‌اند.وی با اشاره به اینكه اكنون این داروها روی دست كارخانه تولیدكننده مانده‌ است و شربت‌های باقی مانده تا دو ماه دیگر تاریخ مصرفشان به اتمام می‌رسد و باید معدوم شوند، گفت: در این میان ابتدا كارخانه و سپس دانشگاه‌ها كه اقدام به خریداری این داروها نموده‌اند متضرر می‌شوند.

معتادان بیمار هستند، برای درمان آنها تعرفه تعیین كنند

سلیمانجاهی در ادامه ضمن انتقاد از عدم تعیین تعرفه درمانی برای اعتیاد اظهار كرد: همان‌گونه كه گفته می‌شود اعتیاد یك بیماری است و باید همانند سایر بیماران تحت پوشش قرار بگیرند. به هر روی باید توجه داشت كه اغلب افرادی كه به این راه كشیده می‌شوند از لحاظ فرهنگی و اقتصادی ضعیف هستند و پرداخت هزینه‌های ترك اعتیاد برایشان سنگین است.وی اضافه كرد: با تعیین تعرفه‌های درمانی برای اعتیاد، بسیاری از مشكلات حل شده و روش‌های ترك مورد استقبال قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha