نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه هزینه های درمانی برای مردم بسیار بالاست گفت: معضل افزایش سطح عمومی قیمت‌ها برای مردم بر بیکاری در حال سبقت است و نزدیک به نقطه جوش رسیده است. که جداً نگران کننده است.

معضل گرانی برای مردم نزدیک نقطه جوش است

سلامت نیوز : محمدرضا باهنر پیش از ظهر امروز در نشست مشترک اعضای شورای عالی نظام پرستاری سراسری کشور با نمایندگان مجلس نهم که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در مجلس شورای اسلامی با آن مواجه‌ایم این است که تعدادی از نمایندگان تمام وقت خود را برای این صرف می‌کنند که به حرف مردم گوش دهند و وقتی برای حل معضلات نمی‌گذارند. از طرفی برخی آن قدر در مسائل ملی کشور حل می‌شود که وقتی برای گوش کردن حرف مردم نمی‌گذارند و باید نقطه‌ای میان این دو پیدا کنیم تا مشکلات مردم شنیده شده اولویت‌بندی شود و تصمیمی درست برای آن در مجلس اتخاذ کنیم.

وی افزود: نمایندگان باید همه مسائل را با هم ببینند و اگر زمانی مسئله یا مشکلی قومی و صنفی دیده شود کشور سودی نبرده است. چرا که دیدگاه‌ها نسبت به مسائل در صنف‌های مختلف متفاوت است.باهنر با ذکر مثالی تصریح کرد: ما اگر فشار بیاوریم که ظرفیت‌های پرستاری بیشتر شود ممکن است بعد از 5 سال مجبور به صادرات پرستار باشیم مشکلی که در مورد پزشکان عمومی اکنون اتفاق افتاده است. اگر چه پراکندگی جمعیت پزشکان هم در این تجمع تعداد بیکاران دخیل است.نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بزرگترین مطالبه عمومی مردم در کشور را اشتغال و سطح عمومی قیمت‌ها عنوان و کرد و افزود: افزایش سطح عمومی قیمت‌ها بر بیکاری در حال سبقت است و نزدیک به نقطه جوش رسیده است. که نگرانی‌های جدی را در پی دارد.

به گفته باهنر رشد نقدینگی یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت‌ها است که می‌توان با کنترل سطح حقوق و دستمزدها تورم را کنترل کرد، دارویی که عملی نیست و خیلی‌ها آن را قبول نمی‌کنند چرا که معتقدند با این کار فشار را عده‌ای خاص باید تحمل کنند.وی اذعان داشت: یکی از دغدغه‌های اساسی مجلس نهم هجمه‌ای عادلانه و عاقلانه برای حل مشکل سلامت در کشور است. چرا که امکان، بودجه و شرایط در کشور وجود دارد.باهنر گفت:‌نرخی که برای درمان به اقتصاد خانوار تحمیل می‌شود بسیار بالا است و اگر خانواده‌ای از طبقه متوسط با یک جراحی قلب باز مواجه شود از نظر اقتصادی سقوط می‌کند.

وی اجرای طرح درمان رایگان مردم در بیمارستان‌های دولتی را نقطه قوتی در بخش سلامت کشور عنوان کرد و گفت: اجرای این کار سختی‌های خاص خود را دارد و حتی ممکن است به ارجاع به بخش خصوصی و زیرمیزی نیز منجر شود ولی امیدواریم بیمار دیگر فرانشیز نپردازد و به قول مقام معظم رهبری بیمار فقط درد مریضی را داشته باشد که در این راه کمک مردم و پرستاران را نیاز داریم.

وی تأکید کرد: از بن دندان معتقدیم بزرگترین مطالبه محسوس مردم امنیت و سلامت است قصد خصوصی‌سازی سلامت را نداریم ولی می‌توان خدمات مناسب را از بخش خصوصی بخریم و متولی را دولت قرار دهیم. چرا که کالای سلامت یک کالای بدون کشش است و هر قیمتی که به مریض بگویند بیمار تأمین می‌کند و حاکمیت وظیفه دارد تا تعادلی ایجاد کند که بیمار قیمت واقعی را بپردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha