وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نسبت به چگونگی اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هشدار داد و گفت: مجریان این قانون باید دراجرای آن دقت كافی داشته باشند.

دكتر كامران باقری لنكرانی در گفت وگو با ایسنا، قانون تعرفه گذاری پرستاران را به تیغ دو لبه تشبیه و ابراز عقیده كرد: این قانون هم می‌تواند هم خیلی خوب و هم خیلی بد باشد.

وی افزود: چگونگی نگاه مجریان این قانون در بیمارستان‌ها در خوب یا بد بودن آن بسیار تاثیر دارد.

وزیر بهداشت با بیان این كه تاكنون نگاه سودآور به بحث سلامت، آسیب‌های زیادی به نظام سلامت كشور وارد كرده است، خاطرنشان كرد: اگر تعرفه گذاری خدمات پرستاری با نگاه سودآوری اجرا شود نتایج خوبی را در بر نخواهد داشت.

از سوی دیگر لنكرانی به نقاط مثبت این طرح كه توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، اشاره كرد و گفت: چنانچه تعرفه گذاری خدمات پرستاری انگیزه را در پرستاران افزایش دهد و كیفیت خدمات را بالا ببرد و با شاخص‌های مشخص كسانی را كه در ارائه خدمات فعالیت می كنند در تشویق‌ها هم دخیل سازد در بهبود شرایط نظام سلامت موثر خواهد بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در پایان تاكید كرد: باید تعادل بین دو دیدگاه سودآوری و كیفیت بخشی حفظ شود تا مضرات احتمالی این قانون كاهش یابد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha