سلامت نیوز : رئیس مرکز پژوهشی، آموزشی و درمانی مسیح دانشوری با عنوان این مطلب که بیماران پیوندی ماهانه پنج میلیون تومان بابت دارو هزینه می کنند، گفت: هر دو هفته یک عمل پیوند قلب و ریه در بیمارستان مسیح دانشوری انجام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ دکتر علی‌اکبر ولایتی با اعلام اینکه هزینه‌های پس از پیوند قلب و ریه سنگین است در حالی که بیشتر بیماران ما افراد کم‌بضاعت هستند، افزود: با توجه به این شرایط تاکنون از هیچ یک از بیماران پیوندی هزینه‌ای بابت عمل پیوند دریافت نشده و بخشهایی از این هزینه‌ها را وزارت بهداشت و خیرین تقبل کرده‌اند.وی گفت: در مرکز آنژیوگرافی بیمارستان مسیح دانشوری می‌توانیم تا بیش از پنج مورد آنژیو انجام دهیم. البته هنگام انجام عمل پیوند تا 16 نفر از استادان درگیر پیوند هستند، بنابراین نمی‌توانند به بخشهای دیگر مانند آنژیو برسند، با این حال این مرکز دارای این قابلیت است که روزانه تا پنج مورد آنژیوگرافی در آن انجام شود. رئیس مرکز پژوهشی، آموزشی و درمانی مسیح دانشوری تاکید کرد: هر دو هفته یک بار ،یک عمل پیوند قلب و ریه در بیمارستان مسیح دانشوری انجام می‌شود، بنابراین نیاز بود که مرکز آنژیوگرافی نیز در کنار مرکز پیوند قلب بیمارستان احداث شود که امروز شاهد افتتاح این بخش هستیم.

ولایتی در زمینه تحقیقات انجام شده درباره پیوند نای به مری نیز افزود: بخشی از مری مبتلایان‌به سرطان مری برداشته می‌شود و در پژوهشهایی که روی حیوانات انجام داده‌ایم می‌توانیم 6 سانتی‌متر از نای را به جای مری قرار دهیم و تجربه در زمینه پژوهشهای حیوانی خوب بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha