رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: تاکنون ۳ موسسه غیر مجاز آموزش کمک بهیاری شناسایی شده که به صورت غیر قانونی به صدور گواهی آموزش این دوره و حتی در مواردی بدون هیچگونه آموزشی اقدام می کردند که از آنها به دستگاه قضایی شکایت می کنیم.

سلامت نیوز رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: تاکنون ۳ موسسه غیر مجاز آموزش کمک بهیاری شناسایی شده که به صورت غیر قانونی به صدور گواهی آموزش این دوره و حتی در مواردی بدون هیچگونه آموزشی اقدام می کردند که از آنها به دستگاه قضایی شکایت می کنیم.
به گزارش فرهنگ آشتی آنلاین به نقل از مهر، غضنفر میرزابیگی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال مجوز آموزش دوره های کمک بهیاری فقط به سازمان نظام پرستاری داده شده است و این سازمان متعهد شده است که تا پایان برنامه توسعه با توجه به نیاز کشور سالی ۱۰ هزار نفر کمک بهیار تربیت کند.

وی گفت: با وجود این مشاهده شده است موسسات خصوصی به وجود آمده اند و به صورت غیر مجاز با توجه به نیاز جوانان به اشتعال و نیاز بیمارستانهای دولتی و خصوصی به نیرو، بدون اینکه هیچ مجوزی داشته باشند، به آموزش کمک بهیاری اقدام کرده اند و در مواردی حتی بدون هیچگونه آموزشی مدرک کمک بهیاری صادر کرده اند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرهنگ آشتی ؛ذرئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: بیمارستانهای دولتی و خصوصی هشیار باشند که وظیفه آموزش کمک بهیار طبق قانون فقط با سازمان نظام پرستاری یا جاهایی است که مجوز این کار را از سازمان نظام پرستاری و تحت نظر این سازمان داشته باشند که در گواهی آنها تأییدیه سازمان نظام پرستاری نیز باید وجود داشته باشد.

میرزابیگی تأکید کرد: متأسفانه مشاهده شده است که مراکزی با دریافت ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار تومان در واقع مدرک کمک بهیاری به جوانان فروخته اند که موضوع بسیار خطرناکی است و حضور این افراد در بیمارستانها، مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های مردم برای کار به شدت می تواند سلامت مردم را به خطر بیندازد.
وی گفت: از بیمارستانها و مراکز درمانی و نیز مردمی که می خواهند از خدمات کمک بهیاران استفاده کنند می خواهیم که قبل از هر اقدامی صحت مدارک آنها را از سازمان نظام پرستاری استعلام کنند و این سازمان بلافاصله پاسخ لازم را ارائه می کند و اعلام می کند که مدرک مجاز است یا غیر مجاز تا با خیال راحت از خدمات افراد دوره دیده در سازمان نظام پرستاری استفاده کنند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: به موسسات غیر مجازی که به این کار غیر قانونی اقدام کرده اند نیز هشدار می دهیم که حتماً علیه آنها اقدام قضایی می کنیم و بعد از صدور حکم قضایی اسامی این موسسات غیر مجاز را هم به مردم اعلام خواهیم کرد.
میرزابیگی گفت: تاکنون دو مرکز غیر مجاز آموزش کمک بهیاری را شناسایی و علیه آنها شکایت کرده ایم، یک مرکز دیگر نیز به تازگی شناسایی شده و به زودی علیه آن هم شکایت خواهیم داشت، از این ۳ مرکز دو مرکز در تهران فعالیت می کردند و یکی در شهرستانها هم به مدرک فروشی اقدام می کرده است.
وی ادامه داد: هر سه این مراکز خصوصی بوده اند، البته یکی از آنها ادعا می کرد که به یکی از تشکلهای پرستاری وابسته است که مشخص شد این ادعا کذب و دروغ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha