دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 51382

فصل تابستان با وجود همه شادی‌هایش برای کودکان و بزرگسالان ، یک همراه سرسخت همیشگی دارد که گاه دردسرساز می‌شود .این همراه،گرماست!

سلامت نیوز : فصل تابستان با وجود همه شادی‌هایش برای کودکان و بزرگسالان ، یک همراه سرسخت همیشگی دارد که گاه دردسرساز می‌شود .این همراه،گرماست!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرهنگ آشتی ؛ كارشناسان چند اقدام احتیاطی را پیشنهاد كرده‌اند كه در صورت عمل به آنها می‌توانید در مواقعی كه دمای هوا بسیار بالا است بدنتان را خنك نگه دارید و از گرمای شدید در امان بمانید. این كارشناسان توصیه می‌كنند:
لباس متناسب با هوای گرم بپوشید. برای مثال از لباس‌های نخی و سبك با رنگ‌های روشن، كلاه و یا حتی چتر آفتابی استفاده كنید.
همیشه همراه خود آب یا آب‌میوه داشته باشید و مدام مایعات بنوشید. حتی اگر احساس تشنگی هم نمی‌كنید نوشیدن مایعات را فراموش نكنید. از مصرف چای و قهوه پرهیز كنید چون باعث كم‌ شدن آب بدن می‌شوند. می‌توانید از میوه‌های تابستانی یخ زده استفاده کنید.
حتما حجم غذا را در هر وعده كاهش داده و تعداد وعده‌ها را افزایش دهید. از مصرف غذاهایی كه حاوی پروتئین زیاد هستند، اجتناب كنید چون این غذاها سوخت و سازی بدن را افزایش می‌دهند.
سعی كنید آرام باشید و از انجام فعالیت‌های پرتحرك در ساعات گرم‌تر روز خودداری كرده و در عوض این گونه فعالیت‌ها را به ساعات خنك‌تر روز موكول كنید.
تا جایی كه امكان دارد در روزهای گرم در داخل ساختمان بمانید و از حضور در فضای آزاد پرهیز نمایید. اگر در ساختمانی هستید كه سیستم تهویه هوا ندارد حتی‌المقدور در طبقات پایین‌تر باشید كه تابش خورشید در آنها كمتر است. به خاطر داشته باشید كه پنكه‌ها و هواكش‌های برقی هوا را خنك نمی‌كنند بلكه فقط موجب چرخش هوا در فضای اتاق می‌شوند.
همسایه خوبی باشید یعنی وقتی موج گرمای شدید شهر شما را فرا می‌گیرد اگر در همسایگی خود ساكنان سالمندی دارید حتما به آنها سر بزنید و در صورت نیاز به آنها كمك كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha