دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 51384

انجمن حمایت از بیماران دیابتی: در مادران باردار دیابتی با کنترل قندخون و مراقبت‌های صحیح پزشکی، احتمال یک بارداری بدون مشکل و تولد نوزاد سالم همانند مادران غیردیابتی خواهد بود.

سلامت نیوز در مادران باردار دیابتی با کنترل قندخون و مراقبت‌های صحیح پزشکی، احتمال یک بارداری بدون مشکل و تولد نوزاد سالم همانند مادران غیردیابتی خواهد بود. 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرهنگ آشتی ؛ برای رسیدن به این کنترل لازم است تعادل صحیحی بین مصرف مواد غذایی، ورزش و تزریق انسولین برقرار شود. از این رو لازم است قند خونتان را مرتب بررسی کنید.
مصرف غذا در طول بارداری
در طول حاملگی برای پیشگیری از افزایش یا کاهش زیاد قندخون لازم است با متخصص تغذیه و پزشک معالج خود مشاوره کنید. اگر در شروع بارداری، وزن شما بیش از حد معمول بود، نباید وزن خود را کم کنید. پزشک و متخصص تغذیه در مورد نحوه افزایش وزن در طول دوران بارداری شما را راهنمایی خواهد کرد. اگر در شروع حاملگی وزن مطلوبی دارید، انتظار می‌رود تا پایان بارداری ۷ تا ۱۱ کیلوگرم اضافه وزن پیدا کنید. خانم‌های لاغر لازم است افزایش وزن بیشتری در طول بارداری داشته‌باشند.
انجام ورزش در طول بارداری
ورزش در دوران بارداری به وضعیت سلامت شما کمک خواهد کرد، اما اگر مبتلا به یکی از بیماری‌های زیر هستید، بهترین ورزش، در دوران بارداری، پیاده روی و شناست.
زایمان فرد مبتلا به دیابت
ممکن است مادر دیابتی، به طور طبیعی زایمان کند، یا بنا به نظر پزشک سزارین داشته باشد. پزشک تلاش می‌کند که در طول بارداری و زایمان و تولد نوزاد، قندخون شما را کنترل کند. در شروع زایمان نیاز به انسولین کم می‌شود، به گونه‌ای که گاهی اوقات در طول زایمان یا حتی ۲۴ تا ۷۲ ساعت بعد از تولد نیز به تزریق انسولین نیازی نیست.
پس از تولد نوزاد
بعد از تولد نوزاد، بدن شما به علت فعالیت زیاد در دوران بارداری به استراحت نیاز دارد. برخی مادران در طول چند هفته اول پس از تولد، میزان قند خونشان بهتر می‌شود و برعکس بعضی دیگر قند خونشان به سرعت بالا می‌رود. تغذیه نوزاد با شیر مادر برای مادران دیابتی بسیار خوب است، اما ممکن است غلظت قندخون قابل پیش‌بینی نباشد. همچنین ممکن است تغییر در الگوی خواب و غذا سبب افت قندخون شما شود، از این رو همانند دوران قبل از بارداری، در کنترل قندخون خود کوشا باشید.
تغذیه نوزاد با شیر مادر
برای پیشگیری از افت قندخون در طول دوران شیردهی لازم است:
۱- قبل یا در طی شیردهی یک میان وعده حاوی پروتئین و کربوهیدرات مثل نان و گوشت و... مصرف کنید.
۲-به مقدار کافی مایعات بنوشید. طوری برنامه‌ریزی کنید که در حین شیردهی، آب یا چای بدون قند مصرف کنید.
۳-اگر در زمان شیردهی دچار کاهش قندخون شدید، شیردهی را متوقف سازید و برای برطرف کردن حالت افت قندخون، یک ماده غذایی مصرف کنید.
۴-اگر به فرزند خود شیر می دهید، به انرژی بیشتری نیاز دارید. بنابراین جهت تعیین دقیق این میزان انرژی ارتباط مستمر خود را با پزشک معالج و متخصص تغذیه ادامه دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha