یك عضو كمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: یكی از مسائل جدی جامعه امروز ما مشكلات بخش سلامت در زمینه‌هایی مانند پیشگیری، درمان و توانبخشی است.

سلامت نیوز : دكتر امیرحسین قاضی زاده در نشست مشترك نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای عالی و هیات مدیره‌های سازمان نظام پرستاری افزود: پرستاران در زمینه‌های پیشگیری درمان و توانبخشی نقش بی‌بدیلی دارند و قوانین بسیار خوبی در زمینه سلامت تصویب شده است كه برخی از آنها به صورت مستقیم به جامعه پرستاری مربوط است و برخی دیگر از قوانین مربوط به تعریف بسته خدمتی است و پرستاران نقش مهمی در ارائه خدمت دارند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار كرد: عنوان اولیه قانون ارتقای بهره‌وری تعدیل ساعت كاری پرستاران بود اما ما این عنوان را تغییر دادیم چون اگر قصد دریافت خدمات صحیح را داریم باید افرادی كه خدمات را ارائه می‌دهند ضمن برخورداری از آموزش و مهارت كافی زمینه لازم را برای ارائه خدمات كیفی داشته باشند بنابراین باید به گونه‌ای عمل كنیم كه كیفیت كار آنان ضمانت شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شرق ؛ این عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه تاكید كرد: یكی از بزرگترین وظایف ما بازنگری و به روز كردن قوانین است و نیاز به تصویب قوانین جدید نداریم بلكه باید بر ارتقای استانداردهای حوزه سلامت پافشاری كنیم. در این شرایط استانداردهای پرستاری خود به خود رشد پیدا می‌كند و ما تلاش می‌كنیم اجرای قوانین قبلی را پیگیری كنیم.

قاضی زاده ابراز امیدواری كرد كه با اعمال نظارت جدی‌تر در بخش‌های دولتی و غیردولتی، مشكلات موجود در حوزه پرستاری رفع شود.در ادامه این مراسم دكتر عابد فتاحی نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: سلامت را بدون پرستاران نمی‌توان تعریف كرد در حال حاضر سه مشكل حوزه سلامت را تهدید می‌كند كه یكی از آنها تعریف نشدن تعرفه‌های بخش سلامت به گونه‌ای واقعی هم در حوزه نظام پزشكی و هم در حوزه نظام پرستاری است.وی در ادامه گفت: ما تفاوت‌ها و محرومیت‌های پرستاران را قبول داریم ولی هرگز تبعیض را نمی‌پذیریم. آنچه لایق جامعه پرستاری است به آنان داده نمی‌شود.نماینده مردم ارومیه در خانه ملت در ادامه اظهار كرد: پس از اعمال جراحی كار پزشكان تمام می‌شود اما همچنان پرستاران از بیمار مراقبت می‌كنند این در حالی است كه بین دستمزدهای پزشكان و پرستاران تبعیض وجود دارد اما باید تعرفه‌های این دو گروه واقعی و اجرایی شود و بودجه‌ای واقعی برای حوزه سلامت تعریف شود.فتاحی در پایان اظهار كرد: تلاش می‌كنیم در كمیسیون بهداشت و درمان همراه پرستاران باشیم چرا كه پرستاری جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha