سلامت نیوز :چند وقتی خبری از استانداری تهران نداشتیم و خیال می‌كردیم دارند با دقت خاصی استان را می‌دارند و استانداری می‌كنند، اما وقتی تلق و تولوق استان درآمد و همه ‌چیز گران شد و صدای مردم درآمد، استانداری در حركتی عجیب گفت: «شاخ مافیای شیر را شكستیم.» به همین مناسبت و برای اینكه حرف استانداری زمین نماند، ماه‌هاست كه قیمت شیر و مواد لبنی مثل هر چیز دیگری دوبرابر شده است.

به نظر ما گاوها مسوول هستند هم در گرانی قیمت شیر و هم در گرانی مواد لبنی. شاید برای شما سوال پیش بیاید كه چرا گاوها مسوول هستند؟ چون با اینكه مسوولیت تولید شیر بر دوش و ... آنهاست، اما آنها صبح تا شب همه‌ش می‌خورند و در نهایت به قول قدیمی‌ها گاوهای ما شیر نمی‌دهند اما ماشالله به تپه‌شان. پس نتیجه می‌گیریم مردم نباید ناراضی باشند و غیره. چون طرف حساب‌شان مسوولان نیستند، بلكه گاوها هستند كه كارشان را درست نمی‌كنند و هر روز نرخ خوردن شیرشان را برای مردم بالا می‌برند.

شاخ مافیای شیر كجاست؟

از وقتی استانداری گفته شاخ مافیای شیر را شكسته، دانشمندان حیران مانده‌اند كه چرا مسوولان به جای اینكه اینقدر از ادبیات عامه استفاده كنند به خود عامه مردم استفاده‌یی نمی‌رسا نند.

راهكار غیرعلمی

یكی از هموطنان هنگام خوردن شیر خفه شد و فوت كرد. به گزارش خبرنگار ما، این هموطن كه در اقدامی خودجوش و در اعتراض به گرانی شیر دست به ابتكار عمل زده بود در دم خفه شد. به گفته شاهدان عینی، این هموطن خودجوش داشت شیر می‌خورد كه گاوه نشست روش و باعث خفگی او شد. یكی از مسوولان گفت: «درسته كه شیر گرون شده. ولی لطفا برای مجانی تموم شدن شیر، مستقیما از خود گاو شیر نخورید.»

در پی مرگ این مرحوم، عناصر جاسوس سعی كردند این اقدام را گردن گاو بیندازند كه تلاش‌شان با شكست مواجه شد، چراكه آن مرحوم با تلاشی زیاد، از زیر گاو داد زد: «گاوها كاره‌یی نیستند و مسوولیت این شیرخوری با خود من است.» كه این اظهارنظر عناصر جاسوس را بدجوری خیط كرد.

ابن‌سینا چه می‌گوید

خیر. چون برای حل این مشكل باید با گاوها كنار آمد تا آنها ارزان شیر بدهند. در حالی‌كه حتی ابن‌سینا هم توی حل این مشكل مانده و گفته: «هیچ‌وقت با گاو در نیفت و باهاش بحث و گفت‌وگو یا مناظره و مباحثه نكن، دعوا كه جای خود دارد. چون گاو عقل ندارد اما شاخ دارد.»

حالا كه ابن سینا هم برای گاوها نتوانسته نسخه بپیچد تا قیمت شیر را بیاورد پایین، ما چطور از مسوولان عزیز كه مسوولیت این موضوع با آنها نیست انتظار داریم؟ جدی‌ها.

مصرف زیاد علوفه برای كشور گران تمام می‌شود

معاون استانداری در ادامه گفت: «یكی از مشكلات تولیدكنندگان شیر، تامین علوفه است كه برایشان گران تمام می‌شود. ما درباره تامین آن داریم طوری عمل می‌كنیم تا قیمت شیر تمام‌شده برای تولیدكنندگان مناسب باشد.» گویا مصرف علوفه با تولید شیر تناسب درستی ندارد و تامین علوفه گران تمام می‌شود. اگر گاوها خودشان به عقل‌شان می‌رسید و اینقدر صبح تا شب نشخوار نمی‌كردند ... مصرف علوفه در كشور اینقدر گران تمام نمی‌شد. اما حیف كه گاوند ... بنابراین همین ستون كاناپه را هم جای اینكه بخوانند، می‌خورند و متوجه نمی‌شوند ما این حرف‌ها را از سر دلسوزی و به خاطر شیر خودشان گفتیم. عزیزم... گاو عزیز. . . نخور... روزنامه‌س... هش... نچ نچ... نخور گوساله...
منبع:روزنامه اعتماد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha