سلامت نیوز :استاندار تهران در عین حال كه علت افزایش قیمت «مرغ» را كاهش تعمدی عرضه دانست، از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست تا هرچه سریعتر در این باره تصمیم‌گیری كرده و بازار مرغ را متعادل كند.

 
به گزارش ایسنا، مرتضی تمدن با اشاره به قیمت فعلی «مرغ» و افزایش آن در بازار گفت: اگر عنوان می‌شود كه "نهاده" علت اصلی افزایش قیمت مرغ باشد، اگر با ارز 2000 تومانی نیز نهاده را وارد كنیم، این نهاده چند درصد از قیمت گوشت مرغ را تشكیل می‌دهد كه چنین افزایشی صورت گرفته است؟

 
وی افزود: باید انصاف را در نظر بگیریم. زمانی شرایط به نفع صنوف است و زمانی ممكن است كه اصناف سود كمتری داشته باشند، باید در این زمان همراهی كنند؛ لذا بخش خصوصی نباید هر كاری كه دلش می‌خواهد انجام دهد و باید انصاف را رعایت كند.

 
علت افزایش قیمت مرغ كاهش عرضه و تعمد در این كار است

 
استاندار تهران با بیان اینكه علت افزایش قیمت مرغ كاهش عرضه و تعمد در این كار است، عنوان كرد: باید ریشه‌های این افزایش قیمت مشخص شود كه به نظر می‌رسد منفعت و سود حاصل از آن بخشی از این ریشه‌ها باشد.

 
استاندار تهران تاكید كرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید هرچه سریعتر تصمیم‌گیری كرده و وارد این موضوع شود، چرا كه معتقدیم باید بازار مرغ به تعدیل برسد.

 
تمدن درباره كاهش نیافتن قیمت «شیر» و عرضه كم آن در بازار نیز گفت: مساله شیر موضوع جداگانه‌ای است و به كسانی كه در انجام وظایف قانونی و عرضه لبنیات تخطی و تخلف كرده‌اند برخورد شد و این روند ادامه دارد و با كسانی كه از قیمت مصوب سازمان حمایت از حقوق مصرف كننده تخطی كنند، تطبق قانون برخورد خواهد شد.

 
تمدن گفت: برخی فكر می‌كنند باید بازار را رها كرد تا خودش را پیدا كند؛ شاید این بحث در شرایط عادی منطقی باشد، اما در شرایط فعلی قابلیت اجرا ندارد.

 
وی ادامه داد: كار بزرگ در دولت نهم و دهم انجام شد كه محصولات و كالاهای مصرفی مردم باید در داخل تولید شود و نباید چشم خود را به بیرون از كشور بدوزیم كه در این راستا طرح توسعه كشاورزی در پاسخ به این نیاز آغاز شده است.

 
هر كس از واردات گندم صحبت كرده اطلاعات غلط داده است

 
استاندار تهران با بیان اینكه در حال حاضر واردات گندم نداریم، گفت: هر كس از واردات گندم صحبت كرده اطلاعات غلط داده است، چرا كه به اندازه نیاز كشور می‌توانیم گندم تولید كنیم كه این میزان سالانه 13 میلیون تن است.

 
وی در توضیح بیشتر گفت: برای ارائه گندم و آرد استاندارد مجبور هستیم نوع مرغوبی از گندم را وارد كنیم تا با گندم داخلی مخلوط شده و گندم استاندارد در بازار توزیع شود كه این به معنای واردات گندم نیست و در همه جای دنیا این روند انجام می‌شود.

 
استاندار تهران كه در رادیو تهران صحبت می‌كرد در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینكه اعضای كمیسیون كشاورزی عنوان كرده‌اند تنها یك سال به خودكفایی گندم رسیدیم، گفت: آمار غلط داده‌اند، چرا كه به اندازه مصرف در كشور گندم تولید می‌كنیم.

 
وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره اینكه چرا نمایندگان مردم درباره واردات گندم سر و صدا كرده‌اند؟ پاسخ داد: از خودشان بپرسید كه این سرو صداها برای چه بود.

 
عنوان می‌شود نیروی انتظامی اجرای طرح "منع تردد خودروهای فرسوده" را به پلیس راهنمایی رانندگی ابلاغ نكرده است

 
تمدن در بخش دیگری از این گفت‌وگوی رادیویی درباره طرح "منع تردد خودروهای فرسوده" كه پیش از این اعلام شده بود از اول تیرماه اجرایی خواهد شد نیز گفت: عنوان می‌شود نیروی انتظامی اجرای آن را به پلیس راهنمایی رانندگی ابلاغ نكرده، اما آنچه كه مسلم است این طرح اجرایی خواهد شد، البته ممكن است با كمی تاخیر انجام شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha